English

مدیر کل راه آهن خراسان:

ترانزیت ریلی کشور در مسیر سرخس متنوع شده است

مدیر کل راه آهن خراسان بیان کرد: متنوع شدن کالاهای ترانزیتی برای عبور از گذرگاه ریلی سرخس، برای کشورهای آسیای مرکزی از جمله قزاقستان و کشورهای روسیه و چین جذابیت زیادی دارد.

ترانزیت ریلی کشور در مسیر سرخس متنوع شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مصطفی نصیری؛ مدیر کل راه آهن خراسان اظهارداشت: فراورده های نفتی و بارهای کانتینری به جمع دیگر محموله های ترانزیت ریلی از گذرگاه ریلی سرخس خراسان رضوی به کشورهای آسیای مرکزی افزوده و ترانزیت ریلی کشور در این مسیر متنوع شد.

نصیری همچنین ادامه داد: پیش از این عمده کالاهای ترانزیتی از مرز ریلی سرخس به ترکمنستان گوگرد صادراتی این کشور بود که اکنون دیگر کالاها بخشی از سهم این محصول را گرفته اند.

مدیرکل راه آهن خراسان تاکید کرد: متنوع شدن کالاهای ترانزیتی​ برای عبور از گذرگاه ریلی سرخس، برای کشورهای آسیای مرکزی از جمله قزاقستان و کشورهای روسیه و چین جذابیت زیادی دارد و می توان علاوه بر کالاهای یاد شده دیگر اقلام را نیز از این مسیر ترانزیت کرد.

وی در ادامه متذکرشد: به واسطه کاهش ارزش گوگرد خام در بازارهای جهانی و مقرون به صرفه نبودن صادرات آن، ترانزیت ریلی این کالا از مبدا ترکمنستان و از مسیر ایران طی سالهای قبل با کاهش همراه بوده است.

نصیری ابرازداشت: در چهار ماهه امسال ۳۲۰ هزار تن کالای ترانزیتی از گذرگاه ریلی سرخس جا به جا شده که بخشی از آن گوگرد ترکمنستان بوده است و به خاطر کاهش تجارت این محصول با افت رقم ترانزیت ریلی از استان طی چهار ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال مواجه بوده ایم.

مدیرکل راه آهن خراسان اضافه کرد: با افزوده شدن کالاهای دیگر به جمع اقلام ترانزیتی در مسیر سرخس _ بندرعباس شاهد رونق بیشتر دالان ترانزیتی شمال - جنوب در شاخه شرقی آن خواهیم بود.

نصیری یادآورشد: مطابق اعلام اداره کل راه آهن خراسان با جا به جایی حدود ۱.۵ میلیون تن کالا در سال ۱۴۰۰، رکورد ۲۵ ساله ترانزیت کالا در این مرز بین‌المللی شکسته شد. ترانزیت کالا در سال ۱۴۰۱ کاهش بوده و همچنان این روند ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه