English

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

هشدار بی آبی/ ذخیره آب سدهای مشهد فقط ۱۰ درصد است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: حجم ذخیره آب سدهای مشهد شامل سدهای ارداک، طرق، دوستی و کارده به حدود ۱۰ درصد رسیده که این کاهش کم سابقه است.

هشدار بی آبی/ ذخیره آب سدهای مشهد فقط ۱۰ درصد است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا طاهری؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: حجم ذخیره آب سد‌های مشهد شامل سدهای ارداک، طرق، دوستی و کارده به حدود ۱۰ درصد رسیده که این کاهش کم سابقه است.

طاهری در ادامه این خبر متذکرشد: این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد بود و ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در سال ۲۰۰ متر مکعب است اما با توجه به کاهش بارندگی در مشهد، وضعیت این کلانشهر طی سال آبی جاری نگران کننده‌تر از استان است.

وی همچنین تاکیدکرد: میزان بارندگی در مشهد در سال آبی جاری (از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱ تا کنون) ۷۰ میلی‌متر است که نسبت به سال آبی گذشته ۵۸ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۶۷ درصد کاهش دارد.

طاهری خاطرنشان کرد: کسری سالیانه مخازن آبی در استان ۱۰۷ میلیون متر مکعب است، در شرایط تنش آبی سختی قرار داریم و علاوه بر اجرای پروژه های مختلف کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت، شهروندان نیز باید مدیریت مصرف را جدی تر از گذشته رعایت کنند تا از شرایط تنشی با کمترین مشکل عبور کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه