English

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

تاسیس نخستین پژوهشگاه جامع سلامت کشور در مشهد

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: نخستین پژوهشگاه جامع سلامت کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آینده نزدیک تاسیس خواهد شد و این پژوهشگاه باید نقطه عطفی بر مطالعات و فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگران باشد.

تاسیس نخستین پژوهشگاه جامع سلامت کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی کیانی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با توجه به اهمیت پژوهش، اگر ما هر اقداممان بر اساس پژوهش‌های انجام شده باشد، می‌توانیم در جهت حل مشکلات کشور و پیشرفت علم ، بیش از پیش موثر باشیم.

کیانی این سخنان را در آیین تکریم و معارفه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت و ادامه داد: ضمن تشکر از زحمات فراوان مجید غیور مبرهن در مدت دو سالی که در سمت معاون پژوهشی این دانشگاه فعالیت داشته است، فعالیت‌های نوآورانه دکتر غیور به‌ ویژه در حوزه بین‌الملل و همچنین مسائل کمّی حوزه پژوهش از نقاط شاخص معاونت ایشان بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: شرایط و وضعیت پژوهش در کشور با نوساناتی مواجه است و ما نسبت به کشورهای همسایه، نیازمند تلاش و کوشش بیشتر هستیم و شرایط نشان می‌دهد که اگر به همین منوال پیش رویم، ممکن است جایگاه‌های منطقه‌ای خودمان را از دست دهیم.

کیانی ادامه داد: بنابراین لازم است که به حل مشکلات حوزه پژوهشی بپردازیم و در این زمینه مسائل بسیاری وجود دارد که در سطح مجلس و دولت برای حل آن‌ها تلاش می‌شود و اکنون باید پژوهشگران‌مان را به سمت انجام پژوهش‌های کاربردی و جامع‌نگر هدایت کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: نخستین پژوهشگاه جامع سلامت کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آینده نزدیک تاسیس خواهد شد و این پژوهشگاه باید نقطه عطفی بر مطالعات و فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگران باشد و فرصتی است برای تمام اساتید که بتوانند در آنجا فعالیت‌هایی متفاوت از آن چیزی که در گذشته بوده را انجام دهند.

وی گفت: در حال کار بر روی طرح توسعه پارک سلامت هستیم، در خصوص تجهیزات هستیم و وام‌ها در دو حوزه آموزش و پژوهش صرف می‌شود، البته منابع بانک‌ها بسیار محدود است و امیدواریم براساس توافق نامه‌ای که با بانک داریم، بتوانیم تجهیزات لازم را هم در بعد آموزش و هم در بعد پژوهش تهیه کنیم.

کیانی در خاتمه افزود: با تشکر از محسن موهبتی برای پذیرش معاونت پژوهشی این دانشگاه، ایشان با توجه به شرایط و مسائلی که داشتند، به نوعی از خود گذشتگی کردند و امیدواریم با وقت‌گذاری مناسب و مشاوره با پژوهشگرانی که افتخار دانشگاه علوم پزشکی هستند و استفاده از تمام پتانسیل‌های مجموعه دانشگاه، ما را در تحقق اهداف یاری دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه