English

خبرگزاری موج خراسان رضوی گزارش می دهد؛

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی+تصاویر

صبح امروز همزمان با اولین جمعه ماه محرم همایش شیر خوارگان حسینی(ع) همزمان در سراسر کشور و ۴۵ کشور جهان با حضور مادران و کودکان به صورت همزمان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج خراسان رضوی، صبح امروز همزمان با اولین جمعه ماه محرم همایش شیر خوارگان حسینی(ع) همزمان در سراسر کشور و ۴۵ کشور جهان با حضور مادران و کودکان به صورت همزمان در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

در این مراسم به یاد حضرت علی اصغر(ع)، همدرد با رباب صبح امروز هم زمان با سراسر کشور، در اولین جمعه محرم، شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی به یاد مظلومیت شهید شش ماهه دشت کربلا، همنوا و همدرد با رباب، نوای «یا علی اصغر (ع)» سر دادند.

مادران به فرزندان خود لباس‌های سبز که نشان علوی بودن آنها است پوشانده و سربندهای "یا علی‌اصغر (ع) " و "یا حسین (ع) " و “یا فاطمه الزهرا(س) و یا حضرت رقیه(س)  بر پیشانی آنها بسته بودند تا در این اجتماع بزرگ شرکت کنند و پیام مظلومیت حضرت سیدالشهدا(ع) و طفل شیرخوار حضرت را به گوش جهانیان برسانند.

عزاداری و بزرگداشت کودکان واقعه عاشورا و ایجاد گهواره و لالایی خواندن برای کودکان توسط مادران از مراسمات مذهبی کهن در ایران است، این آیین در هفت کشور اسلامی در دهه اول ماه محرم برگزار می‌شود.

این همایش بزرگ با دکلمه‌خوانی نوجوان سیدامیرعلی میرهادی و همخوانی گروه سرود گلدسته‌های حرم آغاز و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حلوائیان ادامه دارد.

همایش شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی

مداحی و روضه‌خوانی علی برادران از مداحان حرم مطهر رضوی پایان بخش این محفل نورانی در بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) است.

این مراسم با حضور جمعی از مادران به همراه فرزندان شیرخوارشان با فاصله های اجتماعی مناسب و رعایت همه پروتکلهای بهداشتی در حرم مطهر رضوی برپا شد.

در این آیین یکی از مداحان اهل بیت به سوگواری و مدیحه سرایی پرداخت و یکی از کارشناسان مذهبی نیز بخشی از واقعه عاشورا ‌و نحوه شهادت حضرت علی اصغر (ع) را تشریح کرد.

همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است که به یاد حضرت علی اصغر (ع) کودک شیرخواره و شهید امام حسین(ع) در روز عاشورا توسط مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون افغانستان، هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان و ترکیه همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌ شود.

این همایش از سال ۱۳۸۳ در تهران آغاز و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت، برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) نیز تشکیل شده است. از سال ۱۳۹۰ این همایش در بسیاری از روستاها، ۸۰۰ شهر ایران و کشورهای دیگر گسترش یافت. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند.

همایش شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی

همایش شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی

yaby0s80mbk4u98vt1cdiisri2u62ssh

همایش شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه