English

به میزبانی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صورت گرفت؛

برگزاری نشست حمایتی شبکه آزمایشگاهی معاونت راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری

نشست حمایتی شبکه آزمایشگاهی معاونت راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری با حضور مدیران آزمایشگاه ها و سازمان های نظارتی استان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

برگزاری نشست حمایتی شبکه آزمایشگاهی معاونت راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، در این نشست که با حضور دکتر احمد فخاریان معاون پژوهش و فناوری و دکتر فرزین رضایی مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سالن علامه رفیعی این دانشگاه برگزار شد، در خصوص بررسی کمک هزینه پیاده سازی مجوز استاندارد ۱۷۰۲۵، دریافت کمک هزینه خرید مواد شیمیایی، دریافت کمک هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه های با تکنولوژی بالا، کمک هزینه کالیبراسیون دستگاه ها بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است؛ کارکنان آزمایشگاه ها می توانند به صورت سالیانه از هزینه شبکه آزمایشگاهی در یک دوره تخصصی مرتبط با کار خود استفاده کنند. همچنین، اساتید و دانشجویان با عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری می توانند با ثبت کد ملی، از گرنت های فصلی که بر روی کد ملی آنها فعال می شود برخوردار شوند.

شایان ذکر است؛ یکی از اهداف شبکه آزمایشگاهی، برقراری و تقویت ارتباطات و همکاری های بین مراکز آزمایشگاهی است. شبکه آزمایشگاهی نیز با برگزاری نشست هایی با حضور مدیران و کارشناسان آزمایشگاه ها، برای تحقق این هدف گام برمی دارد.

دکتر احمد فخاریان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در این نشست، ضمن خوشامدگویی به میهمانان، به معرفی توانمندی های این دانشگاه پرداخت و گفت: در حال حاضر بیش از 14 هزار دانشجو در رشته های مختلف فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و معماری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تحصیل می کنند و در چند سال گذشته در حوزه فناوری هوش مصنوعی و رباتیک سرمایه گذاری بسیار خوبی در این دانشگاه انجام شده و به نتایج خوبی نیز دست پیدا کرده ایم.

وی افزود: یکی از فعالیت های این دانشگاه، حل مسائل موجود در صنعت و شکل دهی اعتماد برای بخش صنعت به انجام پژوهش در دانشگاه است و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توانسته است با صنایع مختلف در استان های دیگر نیز قراردادهایی را امضاء و اجرایی کند.

دکتر فخاریان یادآور شد: یکی از اهداف اولویت دار در این دانشگاه، استقرار استاندارد ISO/IEC17025  در آزمایشگاه ها است. امیدواریم با دریافت اعتبارنامه این استاندارد، مجوز همکاری آزمایشگاه های دانشگاه با سازمان های نظارتی همچون گمرک، سازمان دامپزشکی و سازمان استاندارد را دریافت کنیم و درآمد های غیرشهریه ای این دانشگاه از این طریق افزیش دهیم.

در ادامه این نشست، مهندس مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری و مهندس مسلم حق شناس مدیر استانداردسازی شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص حوزه های عملکردی خود و راههای کمک به آزمایشگاه های استان قزوین به سخنرانی پرداختند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، مسوولان و کارشناسان از کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بازدید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه