English

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس:

هر ایرانی یک تولید کننده و هر خانه یک کارخانه باشد

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس با تأکید بر اینکه برای اقتصاد قوی در ایران باید هر ایرانی یک تولید کننده و هر خانه یک کارخانه داشته باشد، گفت: اگر یک جامعه همیشه مصرف کننده باشد طبیعی است که در اقتصاد با مشکل مواجه شود.

هر ایرانی یک تولید کننده و هر خانه یک کارخانه باشد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامرضا شریعتی در مراسم بزرگداشت روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی شرق مازندران که در شهرستان بهشهر برگزار شد، به آثار میراثی بسیار ارزشمند شهرستان بهشهر اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته گلیج بهشهر با همت شهردار و اعضاء شورای شهر بهشهر و ‌مسئولین میراث‌فرهنگی استان ثبت ملی شد که باید این را به فال نیک بگیریم.  

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی امروز در بسیاری از کشورهای پیشرفته به عنوان منبع بزرگ از درآمد اقتصاد ملی کشورها شده است، ادامه داد: بیش از ۷۵ درصد درآمد و شغل کشورهای جنوب شرق آسیا صنایع‌دستی و مشاغل خانگی است.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: چین با بیش از یک میلیارد جمعیت چطور توانسته برای همه مردم کشورش شغل ایجاد کند و به عنوان یک اقتصاد برتر معرفی شود؟

وی یکی از گرایش‌ها و مسائل اساسی کشورهای جنوب شرق آسیا مشاغل در درون خانه در اختیار بانوان عنوان کرد و افزود: یکی از عرصه‌های مهم بنده در بسیج سازندگی حمایت از مشاغل خانگی است.

شریعتی با تأکید بر اینکه برای اقتصاد قوی در ایران باید هر ایرانی یک تولید کننده و هر خانه یک کارخانه داشته باشد، بیان داشت: اگر یک جامعه همیشه مصرف کننده باشد طبیعی است که در اقتصاد با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه در مجلس به حوزه اعتبارات مشاغل خانگی توجه شده است، خاطرنشان ساخت: اعتبارات مشاغل خانگی در مجلس در 3 سال گذشته به 4 برابر افزایش دادیم.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید صنعت صنایع‌دستی بسیار ارزشمند میراث گذشتگان حفظ شود، ابراز داشت: مجلس یازدهم به این نیاز جامعه توجه کرده است و امیدواریم دولت هم در این امر همراه باشد.

ثبت ملی گلیج بهشهر یکی از شاخص‌های توسعه شهرستان است

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهشهر نیز با اشاره به یک هزار و ۱۰۰ صنعت‌گر فعال در شهرستان بهشهر افزود: صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی در توسعه این صنعت، صادرات و ارزآوری آن، نقش بسیار زیادی دارند.

عبدالجواد رحمانی به رونق ۴۰ رشته صنایع‌دستی در این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: از این تعداد ۱۲ رشته به صورت کارگاهی و مابقی به صورت انفرادی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی گنجینه فرهنگی، اصالت، تاریخ و سنت گذشتگان ماست، تصریح کرد: صنایع‌دستی کمترین سرمایه‌گذاری و بیشترین اشتغال را می‌تواند در جامعه ایجاد کند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهشهر مهمترین مشکل هنرمندان صنایع‌دستی بهشهر را پس از استعداد‌یابی، آموزش و تولید بحث بازاریابی و نبود بازارچه دائمی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته گلیج بهشهر ثبت ملی شد که این امر جای امیدواری در جهت توسعه صنایع‌دستی است.

وی، ملی شدن گلیج بهشهر را به عنوان شهر ملی یکی از شاخص‌های توسعه این شهر عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه