English

رییس اداره هواشناسی سرخس:

سرخس، شهری در میان طوفان گرد و خاک و دمای هوای ۴۲ درجه

رییس اداره هواشناسی سرخس عنوان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرستان سرخس شاهد طوفان، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود و در روز گذشته دمای هوا در شهرستان سرخس به ۴۲ درجه رسیده است.

سرخس، شهری در میان طوفان گرد و خاک و دمای هوای ۴۲ درجه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی تبریزنیا رییس اداره هواشناسی سرخس در خبری اعلام کرد: وزش طوفان، کاهش دید و پایین آمدن کیفیت هوا در روزهای پایانی هفته خواهیم داشت.

تبریزنیا در ادامه این خبر افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرستان سرخس شاهد طوفان، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود و سرخس در ۳روز گذشته روزهای گرمی را پشت سر گذرانده است.

رییس اداره هواشناسی سرخس همچنین تصریح کرد: روز گذشته دمای هوا در شهرستان سرخس به ۴۲ درجه رسید و برای سومین روز متوالی با ثبت دمای بالای ۴۰ درجه، گرمترین شهر استان گزارش شد.

وی متذکر شد: روزهای آینده کاهش چند درجه‌ای دمای هوا را داریم و دمای هوا بین ۳۷ تا ۳۹ درجه در نوسان خواهد بود اما از روز سه‌شنبه هفته آینده مجدداً روند افزایشی دما را خواهیم داشت.

تبریزنیا تاکید کرد: پدیده گرد و غبار پدیده جوی غالب روزهای آینده خواهد بود و با توجه به بروز طوفان و گرد و خاک و کاهش دید، لازم است رانندگان در مسیر مواصلاتی مشهد- سرخس احتیاط لازم را داشته باشند.

رئیس اداره هواشناسی سرخس یادآور شد: میزان بارندگی شهرستان سرخس نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و میزان بارندگی‌های شهرستان سرخس نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته، همچنین میزان بارندگی‌ها نسبت به دوره آماری بلند مدت نیز ۵۴ درصد کاهش داشته است.

تبریزنیا خاطرنشان کرد: میانگین متوسط بارندگی در شهرستان سرخس ۱۹۱.۹ میلیمتر است و از ابتدای سال زراعی جاری یعنی از اول مهرماه ۱۴۰۱ تاکنون، ۸۳.۵ میلیمتر بارندگی در شهرستان سرخس ثبت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه