English

مسئول آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان:

۲۰۰۰ لیتر شیر خام آلوده و غیر قابل مصرف در سنندج کشف و معدوم سازی شد

مسئول آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی کردستان از توقیف خودرو حامل تانکر شیر ۲هزار لیتری و معدوم سازی میزان ۲ تن شیر آلوده و مشکوک به مواد خنثی گر در سنندج خبر داد.

 ۲۰۰۰ لیتر شیر خام آلوده و غیر قابل مصرف در سنندج کشف و معدوم سازی شد

 به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ کیومرث صمدی اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما و لزوم نظارت‌های بهداشتی شیر خام، در تاریخ هفدهم خرداد ماه از ۹ مرکز عرضه شیر محلی و تعداد ۴ خودروی حمل شیر خام بازدید به عمل آمد.

وی افزود: پس از انجام بیش از یکصد آزمایش کنترل کیفی در مراکز عرضه شهر سنندج، یک تانکر به حجم ۲۰۰۰ لیتر شیر خام آلوده فاقد مجوز، در یک خودرو حمل در ورودی شهر کشف و توقیف شد.

صمدی خاطرنشان کرد: پس از آزمایشات صورت گرفته به علت آلودگی و ردیابی مواد خنثی‌گر، محموله معدوم و از چرخه مصرف عمومی خارج شد.

وی افزود: از ابتدای خرداد ماه سال جاری اکیپ آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی کردستان پس از مراجعات متعدد به محل لبنیاتی و بازدید خودروهای حمل شیر خام علاوه بر ارائه راهکارهای بهداشتی و صدور تذکرات کتبی به استناد آزمایشات کنترل کیفی تاکنون مقدار ۳ هزار لیتر شیر آلوده و مضر را در شهر سنندج قبل از ورود به سفره مردم معدوم کرده است.

صمدی خاطرنشان کرد: در سایر شهرستان‌ها برای این منظور اکیپ‌های مشابه را آموزش و تجهیز کرده است که تحت نظر آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان در حال فعالیت و ارائه خدمات آزمایشگاهی در این زمینه خواهند بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه