English

شهردار قم:

سرانه هزینه‌ای هر شهروند قمی ۸۰۰ هزار تومان است

شهردار قم گفت: سرانه هزینه جاری اداره بسیاری از شهرها به ازای هر شهروند بیش از دو میلیون تومان است، اما در شهر قم این عدد 800 هزار تومان است.

سرانه هزینه‌ای هر شهروند قمی 800 هزار تومان است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مرتضی سقائیان نژاد هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری قم را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: در سال گذشته هزینه‌های جاری شهرداری قم 1400 میلیارد تومان و هزینه‌های عمرانی 4000 میلیارد تومان بود که با در نظر گرفتن سرجمع 5 هزار و 400 میلیارد تومانی هزینه‌های شهرداری، نسبت هزینه‌های عمرانی به هزینه‌های جاری به ترتیب 74 درصد و 26 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه این درصد در میان تمام کلان‌شهرها کم‌نظیر است، ابراز کرد: در نهادی مانند شهرداری که خدمات نگهداری و اجتماعی شهر نسبت قابل‌توجهی از هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد، به‌نوعی این تناسب رضایت‌بخش محسوب می‌شود.

شهردار قم سرانه هزینه‌های بالا در بسیاری از کلان‌شهرها را موردتوجه قرارداد و افزود: سرانه هزینه جاری اداره بسیاری از شهرها به ازای هر شهروند بیش از دو میلیون تومان است، اما در شهر قم این عدد 800 هزار تومان است.

وی ادامه داد: این عدد نشان می‌دهد شهر قم ارزان اداره می‌شود و به همین دلیل هم می‌توانیم 4 هزار میلیارد تومان در یک سال در عمران شهری هزینه کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه