English

قرارگاه رسانه‌ای در استان تشکیل می شود

استاندار ایلام گفت: قرارگاه رسانه‌ای متشکل از ‌کلیه مدیران روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی با مدیریت استانداری و مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل می شود.

قرارگاه رسانه‌ای در استان تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام  در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تاکید بر هدفمند بودن پژوهش‌ها در استان، گفت: هر پژوهش باید یک یک مسئله مهم استان را برطرف کند و انتخاب هر موضوع پژوهش‌ باید براساس آمایش سرزمینی و نیازهای اساسی استان مشخص شود.

وی در ادامه افزود: تمامی پژوهش‌ها علاوه بر رفع مشکلات و مسایل جامعه باید زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت استان باشند.

استاندار ایلام در ادامه از تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد استان تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: طبق زمانبندی، پروژه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد با تخصیص اعتبار لازم تا پایان شهریور تکمیل می‌شوند و پروژه‌های‌ کلان و مهمی که سالهاست از کلنگ‌زنی آنان می گذرد و نیازمند اعتبار زیادی هستند برای تکمیل در قالب قرارداد «بی او تی» به بخش خصوصی واگذار می شوند که در این راستا مقرر شده به زودی ۹ دستگاه اجرایی ۹ پروژه مهم و کلان استان را برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان در استان، تصریح کرد: تمرکز اصلی دولت سیزدهم توسعه اقتصاد دانش بنیان است که در این راستا افزایش بهره‌وری و بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه مدنظر است.

استاندار ایلام با اشاره به پروژه مهم و کلان استان از جمله سامانه گرمسیری، از تکمیل و بهره‌برداری فاز نخست این پروژه خبر داد و افزود: این پروژه مهم علیرغم همه مشکلات و تنگناهای مالی، با اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در این دولت، امسال با حضور رئیس محترم جمهور به بهره‌برداری می رسد‌.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب پشت سد کنجانچم است.

استاندار ایلام گفت: قرارگاه رسانه‌ای متشکل از ‌کلیه مدیران روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی با مدیریت استانداری و مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل می شود.

وی گفت: همه زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی مهران که به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده باید بسرعت تعیین تکلیف شود که مسئولیت اصلی این پیگیریها تا حصول نتیجه نهایی با مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران است.

وی در ادامه افزود: همچنین هرگونه مستحدثات در منطقه ویژه اقتصادی مربوط سازمان همیاری شهرداریها براساس نرخ کارشناسی در اختیار منطقه آزاد قرار می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام به موضوع اقتصاد دانش بنیان و تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با تکمیل زنجیره ارزش محصولات ارزش افزوده و میزان بهره‌وری افزایش می یابد.

استاندار ایلام تاکید کرد: طبق اعلام رئیس محترم جمهور، دستگاه‌های اجرایی، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و تجارت، تعاون روستایی، گمرگ و شرکت شهرک صنعتی و دیگر دستگاه های باید در نشست بعدی شورای برنامه ریزی و توسعه استان برنامه‌های اجرایی و عملیاتی را ارائه و از آن برنامه‌ها دفاع کنند و هر سه ماه در خصوص اجرای برنامه‌ها ارائه گزارش داشته باشند.

تشریح الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۲، ارائه گزارش تدوین سند توسعه اقتصاد دانش بنیان استان در افق ۱۴۰۴ توسط دانشگاه ایلام، ارائه گزارش میزان پیشرفت فیزیکی طرح سامانه گرمسیری توسط مجری طرح، ارائه گزارش آخرین وضعیت ایجاد منطقه آزاد مهران توسط شرکت مشاور و بررسی طرح‌هادی شهر جعفرآباد میشخاص از جمله دستورکارهای نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود. 

ایجاد یک قرارگاه رسانه‌ای متشکل از ‌کلیه مدیران روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی با مدیریت استانداری و مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ایجاد کمیته تخصصی حقوقی استان متشکل از کلیه کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی کارآزموده و خبره استان، تسریع در طرح کلیات وضع موجود طرح بازنگری جامع ‌شهر ایوان، تخصیص اعتبار لازم برای خرید مینی‌بوس و ون برای اربعین ۱۴۰۲، تعیین‌تکلیف فوری زمین واگذار شده منطقه ویژه مهران از جمله مصوبات این نشست بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه