English

پروژه پیش تصفیه فاضلاب پایانه مرزی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار ایلام گفت: پروژه پیش تصفیه فاضلاب پایانه مرزی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی تا اربعین به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه پیش تصفیه فاضلاب پایانه مرزی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حسن بهرام نیا استاندار ایلام در تداوم بازدیدهای میدانی از پروژه‌ها و زیرساخت‌های اربعین، از پروژه تصفیه فاضلاب واقع در نقطه صفر مرزی مهران بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: این پروژه با هدف تصفیه فاضلاب موکب‌ها و سرویس‌های بهداشتی مسیر پیاده‌روی اربعین به طول ۱۰ کیلومتر خط انتقال با قطر لوله ۳۱۵ میلی‌متر در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: پس از انتقال و جمع آوری فاضلاب این اماکن و انجام فرآیند پیش‌تصفیه شامل آشغال‌گیری، دانه‌گیری، ته‌نشینی و هوادهی، عملیات پمپاژ و انتقال پساب به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران اقدام خواهد شد. 

به گفته استاندار ایلام، این پروژه با ظرفیت ۵۶ لیتر در ثانیه برای جمعیت ۳۶۰ هزار نفر زائر در شبانه روز و با پیشرفت فیزیکی‌ ۷۰ درصد تا اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار ایلام همچنین در تداوم بازدیدهای میدانی از پروژه‌ها و زیرساخت‌های اربعین، از شهردار مهران خواست تا نسبت به جانمایی مکان موقت برای دفن زباله‌ها از هم اکنون هماهنگی لازم را بعمل آورد.

وی با بیان اینکه رعایت ملاحظات زیست محیطی در محل جدید سایت دفن زباله‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: سایت موقت به منظور دپوی زباله‌ها، برای ایام اربعین نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته استاندار ایلام، بعد از ایام اربعین و در قالب کارگروه تخصصی، زباله‌های دپو شده به مکان جدید منتقل خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه