English

یک مسئول در استانداری‌ فارس؛

کنترل اجاره بها از اولویت های استان فارس است

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در راستای حمایت از اقشار مختلف جامعه و مهار تورم، کنترل اجاره بها از اولویت های استان فارس می باشد.

کنترل اجاره بها از اولویت های استان فارس است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مرتضی شریفی، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با بیان این که مسکن تنها کالایی است که هم مصرفی است و هم کالای سرمایه ای است، اظهار داشت: خانوارها مسکن را هم برای سکونت و هم به عنوان سرمایه گذاری در نظر می گیرند.

وی با اشاره به این که در راستای کنترل بازار مسکن در استان فارس، در جلسات مختلف شورای مسکن استان و اقدام مشترک و تنظیم بازار بر اهمیت نظارت بر نرخ اجاره بها تاکید شده است، گفت: حداکثر میزان افزایش اجاره بها در شیراز ۲۵ درصد نسبت به سال قبل و در سایر شهرستان ها ۲۰ درصد نسبت به سال قبل در نظر گرفته شده است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: با تشکیل قرارگاه جهادی ویژه نظارت بر نرخ اجاره بها ضمن تاکید به اجرای مصوبه کارگروه های اقدام مشترک، تنظیم بازار و شورای مسکن مبنی بر سقف اجاره بها، با همکاری پلیس فتا و پلیس اماکن فراجا با سایت های و بنگاه های املاک غیر مجاز برخورد صورت خواهد گرفت. 

شریفی گفت: با مکاتبه صورت گرفته با دستگاه های اجرایی استان تاکید گردیده است که از پذیرش قولنامه های اجاره فاقد کد رهگیری و صادر شده توسط مراکز غیرمجاز خودداری گردد.

لازم به ذکر است اتحادیه املاک با پویش مهربانی در راستای فرهنگ سازی و ایجاد حس نوع دوستی به ایجاد رابطه نزدیک بین مالکین و مستاجرین اقدام نموده است تا ضمن نظارت بر عملکرد اعضا اتحادیه از افزایش قیمت اجاره بهای مسکن توسط املاک جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه