English

وزیر علوم در کرمانشاه:

پرفسور شمسی پور سرمایه نمادین کشور است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پرفسور شمسی پور به عنوان سرمایه نمادین کشور نام برد و گفت: سرمایه‌های نمادین هرجا که باشند به آن مکان ارزش و قیمت می‌دهند.

پرفسور شمسی پور سرمایه نمادین کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمد علی زلفی گل، امروز ۲۸ اردیبهشت در مراسم بزرگداشت مقام علمی پرفسور شمسی پور که به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، ضمن تجلیل از مقام علمی این دانشمند برجسته جهان اسلام، اظهار کرد: یکی از ویژگیهای ایشان وابستگی به خالق رحمان است و همین مسئله باعث شده تا خداوند به زندگی‌اش برکت بدهد. 

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم شرط انصاف و ادب و مروت را در نظر بگیریم، قسمت عمده توفیقات ایشان مرهون حمایت و همراهی همسرشان است که طی این سالها تمام مشغله‌های پرفسور شمسی پور را پذیرفتند و در کنار ایشان و همراهشان بودند. 

وزیر علوم اضافه کرد: زمانی که در یک خانواده‌ای قوام و دوام باشد، همه اعضای خانواده موفق هستند و خدا به این زندگی برکت می دهد، کما اینکه امروز می بینیم فرزند پرفسور شمسی پور راه درست پدر خود را ادامه داده و در آینده قطعا یکی از مدیران موفق خواهد بود که روی پیشرفت کشور تاثیر خواهد گذاشت. 

وی در ادامه با بیان اینکه چنین شخصیت هایی در کشور ما الگو هستند، افزود: قطعا افرادی که دانشجوی دکتر شمسی پور بوده اند نیز همان شیوه عملکردی ایشان را در آینده برای دانشجویان خود خواهند داشت. 

زلفی گل ادامه داد: دکتر شمسی پور تاکنون ۱۵۰ استاد دانشگاه در کشور تحویل داده و برآورد می شود که گروه های علمی ایشان حدود ۱۰ هزار مقاله تاکنون داشته اند که بیش از ۱۰۰ هزار ارجاع به آنها شده است. 

وی با بیان اینکه دکتر شمسی پور در توسعه علم شیمی کشور تلاش‌هایی داشته، عنوان کرد: دکتر شمسی پور مجله جیکس را از صفر راه اندازی کرد که یک کار خیر علمی محسوب می‌شود. 

وزیر علوم ادامه داد: پرفسور شمسی پور ۲۰ سال بدون دستمزد در سمت ریاست انجمن شیمی ایران بود و حتی در برخی مواقع از جیب خود هم برای این حوزه هزینه کرده است. 

وی یادآورشد: زمانی که این تکه های جورچین را در کنار هم قرار می دهیم، می فهمیم که خداوند به وجود این شخصیت برکت داده و تاکنون منشاء کارهای خیر و پیشرفت های زیادی بوده است.

زلفی گل پرفسور شمسی پور را نمونه یک انسان با مرام و معرفت دانست و یادآورشد: ایشان می توانست در بهترین دانشگاه های دنیا و ایران جایگاه داشته باشد، اما همه آنها را رها کرده چرا که می داند در زادگاهش و در ریشه خودش به او نیاز دارند. 

وی از دکتر شمسی پور به عنوان سرمایه نمادین کشور نام برد و گفت: سرمایه نمادین در هر جایی باشد به آن مکان ارزش و قیمت می دهد و جایگاه آن را بالا می برد، برای همین باید قدر سرمایه های نمادین خود را بدانیم. 

پروفسور مجتبی شمسی پور سال ۱۳۲۸ در کرمانشاه به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا پایان مقطع دیپلم در این شهر به پایان رساند. او در سال ۱۳۵۲ موفق به اخذ مدرک لیساس شیمی از دانشگاه صنعتی شریف شد و بدنبال آن با انتخاب گرایش شیمی تجزیه در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه پذیرش و سال ۱۳۵۴ تحصیلات خود را در این مقطع هم به پایان رسانید.

پروفسور شمسی پور پس از آن عازم آمریکا شد و توانست در سال ۱۳۵۸ مدرک دکترای شیمی تجزیه را از د انشگاه ایالتی میشیگان اخذ کند. او در سال ۱۳۷۱ به رتبه استادی(پروفسوری) نائل آمد.

برنده جایزه کتاب سال ۱۳۶۸ ایران، برنده جایزه جشنواره خوارزمی در سال ۱۳۷۰ در علوم محض، شیمیست برگزیده انجمن شیمی ایران در سال ۱۳۷۴، برنده جایزه کامستک(سازمان کشورهای اسلامی) در سال ۱۳۶۷، محقق برگزیده و خاص وزارت علوم در سال ۱۳۷۹، برنده جایزه شیمی همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۱ و دریافت نشان لیاقت در پژوهش از رئیس‌ جمهور در سال ۱۳۸۱ بخشی از موفقیت‌های علمی پروفسور شمسی پور است.

پروفسور شمسی پور هم اکنون رئیس انجمن شیمی ایران، استاد و عضو گروه علمی شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه