English

استاندار کردستان:

بهره برداری از سد چراغ ویس سقز در سال جاری

استاندار کردستان با بیان اینکه امسال پروژه های عمرانی مهمی در حوزه آب افتتاح خواهد شد، گفت: در سال جاری سد چراغ ویس سقز به بهره‌برداری می رسد و سد سیازاخ دیواندره نیز آبگیری می شود.

بهره برداری از سد چراغ ویس سقز در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در بازدید از طرح سامانه انتقال آب سد آزاد و قوچم به شهرستان های دهگلان و قروه اظهار کرد: با توجه به جدیت وزارت نیرو امیدواریم تا پایان سال شاهد اتمام طرح آبرسانی به شهرستانهای دهگلان و قروه باشیم.

وی افزود: افتتاح سد چراغ ویس سقز و آبرسانی به این شهر، آبگیری سد سیازاخ دیواندره، افتتاح تصفیه خانه مریوان و پایاب سد گاران از جمله طرح‌های حوزه آب است که مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

استاندار کردستان یادآور شد: امسال با افتتاح طرح‌های مربوط به حوزه آب و مجموعه شرایط مساعدی که وجود دارد تحولات بسیار با اهمیتی در استان رقم خواهد خورد.

زارعی کوشا ادامه داد: تامین آب پایدار برای شرب و مصارف کشاورزی و صنعتی از سیاست‌های اصولی دولت و وزارت نیرو در کشور و استان است و امیدوارم با بهره برداری از طرحهای موجود شاهد تحولات اثرگذار در کردستان باشیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه آب انجام شده است، ادامه داد: در حال حاضر تبدیل ۳۳ هزار هکتار اراضی دیم به آبی در دست اجرا است که باعث جهش چند برابری سهم کشاورزان استان در تخصیص آب خواهد شد.

۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری مابقی سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه قرار دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه