English

پنجمین جشنواره ملی موسیقی آواها و نواهای لیلاخ در دهگلان برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، گفت: پنجمین جشنواره ملی موسیقی آواها و نواهای لیلاخ ۴ و۵ خرداد ماه در دهگلان برگزار می شود.

پنجمین جشنواره ملی موسیقی آواها و نواهای لیلاخ در دهگلان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ، علی اصغر دریایی در جلسه هماهنگی جشنواره ملی موسیقی لیلاخ، گفت: موسیقی در ترویج نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه نقش آفرین است.

وی افزود: شهرستان دهگلان به خاطر داشتن سرمایه های اجتماعی مشهور و تنوع و تکثر انواع آواها در عرصه موسیقی فولکلور همواره سرآمد بوده و برگزاری چهار دوره جشنواره منطقه ای موسیقی لیلاخ موید این موضوع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: با همکاری و مساعدت فرماندار شهرستان دهگلان به عنوان رئیس ستاد اجرایی برگزاری جشنواره ملی لیلاخ، کلیه امکانات با اعلام آمادگی همه ادارات و نهادها و سازمان های سطح شهر شرایط لازم برای برگزاری جشنواره ای باشکوه فراهم شده است.

دریایی در تشریح روند برگزاری جشنواره موسیقی، بیان کرد: این جشنواره با دعوت از ۵ گروه از خارج استان، یک گروه از اقلیم کردستان عراق و هشت گروه موسیقی سنتی داخل استان و شش نفر تک نواز مهمان مردم شهر دهگلان و شهرهای اطراف خواهد بود.

وی از برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی لیلاخ همزمان با ایام برگزاری جشنواره خبر داد و ادامه داد: جشنواره های هنری در ترویج نشاط اجتماعی و امید آفرینی در جامعه موثر هستند، جشنواره های عرصه موسیقی که در سراسر استان و به تناسب استعداد و توانایی های فرهنگی و هنری هر شهرستان برگزار خواهد شد از برنامه های اصلی در سال ۱۴۰۲ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: به منظور مستندسازی و ترویج فرهنگ مکتوب عرصه موسیقی در افتتاحیه این جشنواره از تارنمای انجمن موسیقی شهرستان دهگلان نیز رونمایی خواهد شد.

دریایی گفت: پنجمین جشنواره ملی موسیقی آواها و نواهای محلی لیلاخ امسال به صورت غیر رقابت برگزار و گروه های حاضر در این جشنواره بنا به اجراهای انجام شده براساس سبک و سیاق علمی عرصه موسیقی و همچنین میزان استقبال تماشاچیان از گروه ها برای جشنواره های دیگر نیز دعوت و به صورت ویژه امکان اجرای موسیقی را خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه