English

مدیرکل گمرکات قم:

ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه کفش بسیار مطلوب است

مدیرکل گمرکات قم با اشاره به این که ظرفیت‌های صادراتی استان در حوزه کفش و صندل بسیار مطلوب است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و با انجام اقدام‌های لازم، صادرات قم در این بخش طی سالجاری، افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه کفش بسیار مطلوب است

به گزارش خبرگزاری موج قم، اسفندیار دریکوندی  مدیرکل گمرکات قم بیان داشت: در همین رابطه تنها در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۶۴۵ هزار دلار کفش و صندل از طریق گمرکات استان قم به بازار کشورهای هدف صادر شد و این محصول در جدول برترین اقلام صادراتی استان طی مدت یاد شده، رتبه سوم را کسب کرد.

وی با اشاره به این که کفش و صندل قم می‌تواند در بازارهای بین‌المللی با محصولات مشابه رقابت کند، افزود:‌ وجود تعداد قابل توجهی از واحدهای تولید کننده کفش و صندل در قم از جمله عوامل موفقیت استان در صادرات این محصول است که باید از چنین ظرفیتی برای توسعه صادرات به بهترین شکل استفاده کرد.

وی ادامه داد:‌ توسعه فعالیت‌های تجاری و افزایش درآمدهای استان در این بخش از مهمترین برنامه‌ها و رویکرد اصلی گمرکات قم در سال‌جاری است که این موضوع در قالب راهبردهای اقتصادی استان دنبال می‌شود.

گفتنی‌است در فروردین‌ماه سال‌جاری ۲۱ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۲۲ دلار کالا از گمرکات این استان به بازارهای جهانی صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش‌از ۱۰ درصد رشد داشته‌است.

خوشه‌ کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق درقم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند؛ حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه