English

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

کار آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در باسواد کردن افراد بی سواد اقدامی جهادگونه است

معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی کشور با بیان اینکه کار آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در باسواد کردن افراد بی سواد اقدامی جهادگونه است، گفت:در سال های اخیر غفلت هایی در خصوص این نهاد انقلابی صورت گرفت اما در این دولت تلاش کردیم نهضت سوادآموزی از حاشیه به متن بیاید

به گزارش خبرگزاری موج فارس، علیرضا عبدی در جلسه توجیهی آموزشی با حضور کارشناسان سواد آموزی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس در باشگاه فرهنگیان شماره دو شیراز، با تبریک هفته معلم، اظهار کرد: کارشناسان حوزه سوادآموزی افسران تعلیم و تربیت در خط مقدم با جهل است.

معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی کشور با اشاره به سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۸ به استان فارس، تصریح کرد: در آن سفر تاریخی بخش قابل توجهی از فرمایشات رهبری به موضوع سوادآموزی مربوط می شد و این نشان از اهمیت و ضرورت مبارزه با جهل و بیسوادی دارد.

عبدی افزود: نوع نگاه به نهضت سوادآموزی یکی از اجحاف هایی است که در حق این مجموعه صورت گرفته است لذااطلاع رسانی دقیق و به موقع از فعالیت های صورت گرفته در نهضت سوادآموزی به ارتقای موقعیت و جایگاه این نهاد انقلابی در جامعه کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر غفلت هایی در خصوص این نهاد انقلابی صورت گرفت اما در این دولت تلاش کردیم نهضت سوادآموزی از حاشیه به متن بیاید.

معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی کشور ادامه داد: پیام حضرت امام خمینی (ره) یکی از راهبردی ترین پیام هاست و رسیدن  به استقلال فرهنگی یکی از مهمترین مطالبات مندرج در پیام  ماندگار بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

عبدی گفت: ماموریت ما در گام اول خواندن و نوشتن بود اما در گام دوم انقلاب ماموریت ما چیز دیگری است لذا آموزش سواد رسانه ای، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و...، از ماموریت های جدید این نهضت است.

وی اضافه کرد: نهضت سوادآموزی آموزی به تنهایی نمی تواند ماموریت های جدید را به انجام برساند لذا باید در حیطه بزرگسالان، نهضت سوادآموزی نقش هماهنگ کننده داشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، اذعان کرد: چنان که در مکتب امام (ره) می بینم افکار و اهداف ما باید بزرگ و جهانی باشدلذا باید در همه حوزه ها دایره خود را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: با حرکت کنونی در نهضت سوادآموزی با اهداف آرمانی همچنان فاصله داریم لذا باید جهانی فکر کنیم و خود را به علم روز مجهز کنیم چرا که هدف ما رسیدن به مدیریت جهانی است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش افزود: مطالبات باید از کف به ستاد انتقال یابد و نگاه ما در نهضت باید فراگیر و مردمی باشد.

وی اضافه کرد: چنان که رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرموده اند در نهضت نباید احساس کارمندی وجود داشته باشد بلکه هرکه سواددار است باید بیاموزد و آنکه بیسواد است موظف به آموختن است. 

عبدی ادامه داد: نهضت سواد آموزی باید از ظرفیت تمام دستگاه ها استفاده کند و نهضت نقش دبیرخانه و تنظیم گر را ایفا کند.

شایان ذکر است؛  در این جلسه تعدادی از کارشناسان حوزه سواد آموزی در حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، به ارائه مطالبی پرداختند که؛ مشکلات جذب بی‌سوادان، نداشتن انگیزه در بین سوادآموزان، حقوق پایین سوادآموزان، تغییرات مکرر در سامانه سما و به روز نبودن این سامانه، عدم پرداخت به موقع حق الزحمه ها، حجم بالای کار  کارشناسان حوزه سوادآموزی و ...، از جمله مطالبی بود که در این جلسه ارائه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه