English

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین:

عملکرد نگهبانان محله در استان قزوین در کاهش سرقت موثر بوده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: اجرای طرح نگهبان محله در کنترل و ایجاد امنیت در مکان‌ها و موقعیت‌های وقوع جرم و مشکوک از لحاظ امنیتی به ارتقای توان فراجا در پیشگیری از وقوع جرائم کمک می‌کند.

عملکرد نگهبانان محله در استان قزوین در کاهش سرقت موثر بوده است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،علی فولیان در راستای بازدید از اجرای طرح نگهبان محله در شهرک هفت‌سنگان استان قزوین ضمن تاکید بر ضرورت اجرای این طرح در مناطق حساس و جرم‌خیز استان؛  اجرای بهینه آن را راهکاری کاربردی و موثر در پیشگیری از وقوع جرم سرقت(اولین ناهنجاری استان)؛ دانست و عنوان کرد: به علت اشراف اطلاعاتی این نگهبانان با محلات و ارتباط مستقیم آنان با کلانتری‌ها و واحد‌های گشتی فراجا؛ اجرای طرح نگهبان محله در کنترل و ایجاد امنیت در مکان‌ها و موقعیت‌های وقوع جرم و مشکوک از لحاظ امنیتی به ارتقای توان فراجا در پیشگیری از وقوع جرم کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در این میان جرم سرقت به دلیل ایجاد حس ناامنی زیاد، از مهمترین جرائمی است که کنترل آن با استفاده از ظرفیت نگهبان محله در افزایش امنیت بسیار موثر خواهد بود.

این مقام قضائی ضمن اینکه توسعه مشترکین طرح نگهبان هوشمند در هفت‌سنگان را ضروری دانست، در ادامه یادآور شد: وفق قانون، رؤسای کلانتری‌ها و رؤسای مؤسسات خدمات حفاظتی - مراقبتی نیز باید تمامی اماکن محدوده استحفاظی خود را بررسی کرده و نسبت به ترغیب و تشویق شهروندان و جلب اعتماد آنان جهت بکارگیری محله های بدون نگهبان اقدام نمایند.

این مقام قضائی ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت و همکاری دستگاه‌های متولی امر، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر موسسات دولتی و خصوصی در ارتقاء کیفیت اجرای این طرح در استان به ویژه در مناطق حساس و جرم‌خیز ادامه داد: تامین امنیت در جامعه نیازمند همکاری کلیه دستگاه‌ها است و در این خصوص همگان مسئولیت اجتماعی دارند.

دبیر شورای پیشگیری از جرم استان افزود: عملکرد نگهبان محله در پیشگیری از سرقت استان قزوین موثر بوده است، بنابراین باید چالش‌های مربوط به موسسات انتظام از قبیل کمبود تجهیزات و امکانات تخصصی پیشگیری از سرقت و تعامل ناکافی با کلانتری‌ها باید مرتفع شود و سطح مهارت و دانش نگهبان محله افزایش یابد.

وی ادامه داد: ضروری است شرکت توزیع نیروی برق استان، شهرداری و شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز طی برنامه‌ریزی مدون و برگزاری جلسات مشترک با پلیس پیشگیری از وقوع جرم در اجرای بهینه این طرح با هدف تأمین امنیت اجتماعی برای شهروندان و حفظ حقوق بیت المال، اهتمام لازم را داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در پایان ضمن اشاره به آثار و نتایج مثبت اجرای این طرح در کاهش وقوع جرائم از جمله سرقت، افزایش شناسایی خودروها و موتورسیکلت‌های سرقتی، دستگیری سارقان و ارتقای ضریب‌‌ایمنی در محلات، خاطرنشان کرد: در اجرای هر چه بهتر طرح نگهبان محله (پلیس‌یار) ضروری است اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکزاستان با مشارکت پلیس پیشگیری و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تولید محتواهای آموزنده و تهیه گزارش خبری، نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از نحوه فعالیت مؤسسات حفاظتی و مراقبتی و معرفی این طرح به شهروندان اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه