English

رییس کل دادگستری استان قزوین:

۲۹۷ نفر از محکومین جرائم غیرعمد و مالی با کمک های خیرین آزاد شدند

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سال گذشته 297 نفر از زندانیان استان با پیگیری های دستگاه قضایی و کمک خیرین و مساعدت های ستاد مردمی دیه استان از زندان آزاد شدند و در سال جاری نیز باید این موضوع با جدیت پیگیری و دنبال شود.

 297 نفر از محکومین جرائم غیرعمد و مالی با کمک های خیرین آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان البرز که در سالن شهید آوینی شهر الوند برگزار شد، گفت: برخی از افراد به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد و ناخواسته به حبس و زندن گرفتار می شوند، که ما بر این باوریم که زندان جای مناسبی برای اینگونه افراد نیست و باید شرایطی فراهم شود که این محکومین در کنار خانواده و جامعه اصلاح شوند.

وی افزود: دستگاه قضایی ابتدائاً تلاش می کند که فردی وارد زندان نشود، اما اگر چنانچه فردی به حبس محکوم و وارد زندان شد از همان روز نیز برای آزادی او تلاش می کند. البته این موضوع شامل مجرمین به عادت و خشن نخواهد شد و دستگاه قضایی نسبت به آزادی آنها سختگیری نیز خواهد کرد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی از اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه است، که از دیرباز در استان برگزار می شود و باید در مناسبت های مختلف در سطح استان برپا شود. البته کمک های خیرین نباید به جشن های گلریزان معطوف شود و باید تدابیری اندیشید تا این کمک های خیرخواهانه در طی سال نیز جاری باشد تا بتوان شرایط آزادی افراد بیشتری را فراهم نمود.

شعبانی همچنین اعلام داشت: در سال گذشته 297 نفر از زندانیان استان با پیگیری های دستگاه قضایی و کمک خیرین و مساعدت های ستاد مردمی دیه استان از زندان آزاد شدند و در سال جاری نیز باید این موضوع با جدیت پیگیری و دنبال شود.   

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی زاده، دادستان شهرستان البرز نیز در این مراسم عنوان کرد: هم اکنون 34 نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد شهر الوند با میزان بدهی حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در زندان به سر می برند و باید تلاش کنیم با جلب رضایت شکات، قبول اعسار در محاکم قضایی، اعطاء تسهیلات بانکی و کمک های مالی خیرین و ستاد مردمی دیه استان این افراد را از زندان آزاد کنیم.

این مقام قضایی استان در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت های خوبی در شهرستان از حیث اقدامات خیرخواهانه وجود دارد و در بحث آزادی زندانیان نیز ایجاد دفتر انجمن حمایت از زندانیان بسیار حائز اهمیت است و بحمدالله با موافقت رییس کل دادگستری استان این انجمن در شهرستان البرز راه اندازی خواهد شد تا ضمن کمک به زندانیان، خانواده آنها نیز از این حمایت ها برخوردار شده و از آسیب های اجتماعی مصون بمانند.

گفتنی است این مراسم با حضور امام جمعه الوند، رییس دادگستری و دادستان شهرستان، فرماندار شهرستان، مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان، مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران واحد های تولیدی و صنعتی و خیرین شهرستان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه