English

معاون وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

دریافت‌ مجوز استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی و بیش از ۲۰ هزار دبیر در اموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، گفت: به زودی مجوز استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی و بیش از ۲۰ هزار دبیر را دریافت خواهیم کرد.

دریافت‌ مجوز استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی و بیش از ۲۰ هزار دبیر در اموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری موج فارس، قاسم احمدی لاشکی در سفر به شهرستان فسا و در دیدار با جمعی از فرهنگیان این شهرستان، با تبریک هفته معلم و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموز، اظهار کرد: آمار شهدا را بررسی می کنیم متوجه نقش الگویی معلمان می شویم زیرا معلمان خود در دفاع از میهن و ارزش های اسلامی همواره پیشگام بودند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: در پی حوادث اخیر، حضور پررنگ و کم سابقه معلمان و دانش‌آموزان در راهپیمایی سیزده آبان دشمن را مأیوس کرد.

احمدی لاشکی با تشریح آمار و ارقام آموزش و پرورش، تصریح کرد: هرگونه فرهنگ سازی از مسیر مدرسه دانش آموز و معلمان می گذرد چرا که میلیون ها نفر از جامعه با آموزش و پرورش سرو کار دارند.

وی ادامه داد: آرامش قشر معلم همواره باید حفظ شود تا انگیزه تربیت دانش آموزان در معلمان تقویت شود لذا نباید این آرامش با مشکلات به مخاطره بیفتد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای دیدن آینده جامعه باید فضای مدارس امروز را بررسی کرد و ببینیم اوضاع تعلیم و تربیت چگونه است.

وی اضافه کرد: معلم باید انسانی تربیت کند که در برابر خدا، خود، هم نوع و طبیعت احساس وظیفه کند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی نباید به هیچ عنوان به مسائل مادی گره بخورد زیرا فراتر از این موضوعات است.

وی اضافه کرد؛ مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم تلاش بسیاری برای تصویب نظام رتبه بندی انجام شد و این در حالی بود که بسیاری افراد مخالف بود.

 احمدی لاشکی اذعان کرد: نقایص رتبه بندی باید مرتفع شود و به برخی فعالیت ها امتیاز تخصیص دهد.

وی ادامه داد: اگر خواهان کشوری توسعه یافته هستیم باید شأن معلمان را در جامعه ارتقا دهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته، بودجه سنگینی به اجرای رتبه بندی تخصیص داده شده و دولت کار بزرگی را انجام داد.شایسته است فرهنگیان قدردان این خدمات دولت باشند.

وی بر داشتن نگرش مثبت تاکید و عنوان کرد: رتبه بندی بررسی نقایص برطرف و احقاق حق معلمان محقق خواهد شد.

احمدی لاشکی افزود: معلمان باید همواره به علم روز مجهز شوند زیرا نمی شود با علم دیروز دانش آموز امروز را برای فردا تربیت کرد.

وی تصریح کرد: حضرت امام ره فرمودند:(( آمریکا هیچ غلطی نمی کند )) و این تا زمانی است که جامعه ما در درون انسجام و  همدلی داشته باشند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت: بزرگترین چالش ما کمبود نیروی انسانی است که در اثر اعمال سیاست‌های تا مطلوب در دولت های گذشته اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: به زودی مجوز استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی و بیش از ۲۰ هزار دبیر را دریافت خواهیم کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: فارس با داشتن ۹۲۰ هزار دانش‌آموز و ۵۹ منطقه آموزشی یکی از بزرگترین آموزش و پرورش های کشور است.

مجید احمدی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا رتبه علمی دانش آموزان فارس ارتقاء دهیم.

وی تصریح کرد: در صورت تجهیز هنرستان می توانیم اهداف سند را در توسعه رشته های مهارتی محقق سازیم.

احمدی خاطرنشان کرد: بیش از ۲هزار و ۸۰۰ سوادآموز در سطح استان داریم که امیدواریم مشکلاتشان را بتوانیم رفع کنیم.

وی اضافه کرد: استان فارس اولین استانی است  که برش استانی سند تحول را تدوین کرده است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: در اجرای نظام رتبه بندی استان فارس پیشرو بوده است و بیشترین احکام را صادر کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس اظهار کرد: با مساعدت قرارگاه توسعه عدالت تربیتی، وضعیت فضاهای آموزشی را رصد و نیازها را اولویت بندی کردیم.

محمود میرزایی افزود: برای رساندن سرانه فضاهای آموزشی به نرم کشوری به اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ششصد میلیون تومان نیازمند هستیم.

وی تصریح کرد: تلاش داریم از منابع مختلف از جمله مشارکت خیرین در بهبود فضاهای آموزشی بهره مند شویم.

خاطر نشان می شود: در این مراسم از معلمان نمونه فسا، ششده و شیبکوه تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه