English

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش:

حجم عظیمی از جامعه، مخاطب آموزش و پرورش است

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گفت: حجم عظیمی از جامعه، مخاطب آموزش و پرورش است. ما به عنوان روابط عمومی ماموریت تربیتی داریم بنابراین اطلاع رسانی در خصوص دستاوردها باید به گونه‌ای باشد که دانش آموز به خودش افتخار کند.

حجم عظیمی از جامعه، مخاطب آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در سفر به شیراز با اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس دیدار و بیان کرد: با بررسی ها متوجه نیاز به تغییر در روند اطلاع رسانی شدیم.

بابایی با ارائه آمار و ارقام آموزش و پرورش گفت: حجم عظیمی از جامعه مخاطب آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود بر هویت شناسی دانش آموزان تاکید نمودند لذا ما به عنوان روابط عمومی ماموریت تربیتی داریم بنابراین اطلاع رسانی در خصوص دستاوردها باید به گونه‌ای باشد که دانش آموز به خودش افتخارکند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گفت: آنچه در سند تحول آمده و سیاست های دولت سیزدهم ماموریت روابط عمومی ها را سنگین تر کرده است.

وی اقناع افکارعمومی را اساسی ترین راهکار روابط عمومی برشمرد و افزود: تلاش داریم با راه اندازی شبکه سراسری و یکپارچه اطلاع رسانی آموزش و پرورش فاصله دورترین مدرسه با پایتخت را از بین ببریم.

بابایی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها و رسانه مهم ترین رکن تعلیم و تربیت هستند لذا تلاش کنیم با هم افزایی در برابر هجمه های بایستیم.

وی ادامه داد: اقناع افکار عمومی و تلاش های رسانه ای در آموزش و پرورش استان فارس قابل تقدیر است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این دیدار اظهار کرد: روابط عمومی ها در برابر جامعه وظیفه تربیتی دارد لذا هدف‌گذاری صحیح که در روابط عمومی آموزش و پرورش صورت گرفته بسیار ارزشمند است.

اسماعیل محبی پور افزود: امروز با یک تغییر از اطلاع رسانی سنتی به نوین شاهد تعیین سیاست ها از سوی افکار عمومی هستیم.

وی ادامه داد: فضای اطلاع رسانی کاملآ تغییر کرده و نیاز به حضور فیزیکی نیست لذا در حوزه روابط عمومی نیاز به تلاش بیشتر است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خاطرنشان کرد: عدم اطلاع رسانی به موقع و دقیق موجب وارونه نمایی واقعیت ها می شود لذا شاهد سیاه نمایی بسیاری از خدمات دولت سیزدهم هستیم.

وی از طرح آموزش و پرورش در راستای شبکه سازی اطلاع رسانی تقدیر و اضافه کرد: فضای امروز دیگر فضای محافظه کاری نیست. هیچ دستگاهی ظرفیت آموزش و پرورش را ندارد زیرا تنها در استان فارس جمعیت یک میلیونی دانش آموزی در کمترین زمان موضوعی را در جامعه توسعه می دهند.

محبی پور اذعان کرد: مدل اطلاع رسانی در آموزش و پرورش می تواند الگویی برای سایر نهادها و دستگاه‌ها باشد.

وی ادامه داد: مردم فارس همواره در صحنه های مختلف در میدان حضور داشتند و با شور و نشاط در برنامه ها مشارکت می کنند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: آموزش و پرورش در این دولت عملکرد بسیار مطلوبی داشته و در حوادث اخیر به خوبی عمل کرده است.

فعالیت بیش از یک هزار و دویست روابط عمومی در آموزش و پرورش کشور

مصطفی بابایی در گردهمایی یک روزه کارشناسان روابط عمومی ادارات آموزش و پرورش فارس، در باشگاه فرهنگیان شیراز با اشاره به اهمیت رسانه اظهار کرد: روابط عمومی ها نیازمند مساعدت سایر بخش هاست لذا همکاران چند پستی در شهرستان ها کار بسیار دشواری دارند.

وی با تقدیر از زحمات رسانه ای اداره کل آموزش و پرورش، افزود: پویش سلام فرمانده و رفیق شهیدم حرکت عظیمی بود که اتفاق افتاد سلام فرمانده بازتاب وسیعی در سطح دنیا داشت لذا روابط عمومی های آموزش و پرورش نقش مهمی داشتند.

وی از فعالیت بیش از یک هزار و دویست روابط عمومی آموزش و پرورش ها در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: این ظرفیت کم نظیری است که باید به بهترین نحو از آن بهره مند شد و میشود کارهای عظیمی انجام داد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: در تدوین پیوست رسانه ای باید بسیار دقت شود.لذا مسئول روابط عمومی اگر جریان شناس نباشد نمی تواند جریان ساز باشد.

وی با اشاره به تدوین مدل شبکه سازی در اطلاع رسانی، تصریح کرد: مهمترین راهبرد ما اقناع و مهمترین راهکار ما شبکه سازی است، لذا شبکه اطلاع رسانی به ما کمک می کند تا اطلاعات دقیق و سریع ارسال شود.

بابایی خاطرنشان کرد: مدل نظام رسانه‌ای مبتنی بر شبکه سازی بر چهار سطح؛ میان دستگاهی برون دستگاهی، درون دستگاهی و روابط عمومی است .

وی با تشریح ارکان شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش افزود: مسئول روابط عمومی دائما باید در میدان حضور داشته باشد و به رصد اطلاعات بپردازد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تقویت دانش، جریان سازی، تشکیل شبکه های اطلاع رسانی، خلاقیت، تولید انبوه محتوا و ...، از راهکارهای روابط عمومی هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه