English

مدیر شیلات استان اصفهان خبرداد؛

توزیع بچه ماهیان کپور و ماهیدار کردن استخر های ذخیره آب کشاورزی استان اصفهان

مدیر شیلات استان اصفهان گفت:معمولا بچه ماهیان سردآبی ویا قزل آلا در استخر هایی که دمای آب بین 15 تا 20 درجه می باشد رهاسازی می گردد.

توزیع بچه ماهیان کپور و ماهیدار کردن استخر های ذخیره آب کشاورزی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، عباسی اظهار داشت:طبق معمول سالهای قبل با هماهنگی ونظارت شیلات و دامپزشکی استان ، انواع بچه ماهی کپور بین استخر داران ذخیره آب کشاورزی توسط شرکت ها ومراکز تکثیر وتولید بچه ماهی توزیع می گردد .

وی افزود: با وجود انواع استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان و در جهت ارتقاء بهره وری از منابع آبی خرد با اندک تمهیداتی امکان پرورش وتولید آبزیان فراهم می گردد در طی چند دهه و سنوات اخیر اینگونه پررورش رونق داشته است توزیع بچه ماهیان ماهیان گرمابی دراستان از اواخر اسفند ماه آغاز شدهو تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد .

مدیر شیلات استان در این خصوص گفت: این ماهی کپور و آمور و آزاد پرورشی ( کپور نقره ایی ) و ماهی سرگنده از خانواده کپور ماهیان می باشند و به جهت شرایط دمایی آب این استخرها که معمولا بین 20 تا 25 درجه باشد و نیاز به تعویض دائمی آب ندارند ، بیشتر از دو گونه کپور علفخوار( آمور )و کپور معمولی برای پرورش استفاده می کنند و در شرایط سنتی بدون هوادهی در هر مترمربع استخر تعداد 2 قطعه معرفی می گردد ودر استان متقاضیان بیشتری دارند.ودر صورت تامین برق ووهوادهی امکان تولید تا دو برایر نیز فراهم میگردد . ضمنا گونه فیتوفاک ( کپور نقره ای ) نیز در استخر هایی که ماندگاری بالای یک هفته آب دارند نیز با تراکم کمتر رها سازی می شود .

 مهندس عباسی افزود: با ماهیدار کردن این استخر های کشاورزی شاهد افزایش بهره وری آز آبها وامکانات موجود بوده و علاوه بر تولید ماهی خوراکی سالم وباکیفیت ، با غنی سازی آب کشاورزیافزایش کمی وکیفی محصولات زراعی و درآمد جانبی برای استخر داران را نیز بدنبال دارد . و در نهایت با دردسترس بودن ماهی سالم وافزایش سرانه مصرف ماهی در سلامت خانواده ها نیز تضمین می گردد .

شایان ذکر است ؛ در استان اصفهان سالانه بین 700 تا 800 قطعه بچه ماهی توسط بخش خصوص بین استخرداران عرضه میشود و سالانه بالغ بر 700 تن ماهی گرمابی در اصفهان در این استخرها تولید می شود. و بیش از 3 هزار استخر ذخیره آب در استان جهت کشاورزی ساخته شده ایت که با اندک تمهیداتی هر استخر حدود 1000 متری منشاء تولید 2 الی 3 تن ماهی خانواده کپور ماهیان می باشد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه