English

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

رتبه نخست اصفهان در پرورش ماهیان گرم آبی در استخرهای کشاورزی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از رتبه نخست اصفهان در پرورش ماهیان گرم آبی در استخرهای کشاورزی خبر داد.

رتبه نخست اصفهان در پرورش ماهیان گرم آبی در استخرهای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا عباسی گفت: طی سال 1400 بیش از 814 تن انواع ماهیان گرم آبی شامل کپور معمولی و کپور علفخوار(آمور) تولید و به بازار عرضه شد.   

وی اظهار کرد: استان اصفهان از سالیان گذشته از استان‌های پیشتاز و فعال در زمینه پرورش ماهیان گرم آبی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی بوده است و هر ساله نیز رتبه اول پرورش گرم آبی را در استخرهای ذخیره آب کشاورزی را به خود اختصاص داده است، فعالیتی که کشاورزان و مزرعه داران علاقمند به پرورش ماهی در کنار فعالیت کشاورزی خود این فعالیت را انجام می‌دهند.

 عباسی افزود: بر همین اساس طی سال 1400 بیش از 814 تن انواع ماهیان گرم آبی شامل کپور معمولی و کپور علفخوار(آمور) تولید و به بازار عرضه شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان گفت: هر ساله از اواسط اسفند ماه تا پایان اردیبهشت ماه توزیع بچه ماهی گرم آبی توسط بخش خصوصی در مکان‌های مختلف استان انجام می‌پذیرد که افراد علاقمند می‌توانند با مراجعه به این مراکز اقدام به خرید بچه ماهی نمایند.

عباسی تصریح کرد: تولید و پرورش کپور ماهیان در استان بطور کلی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی انجام می‌پذیرد که با توجه به تعداد بالای این استخرها در مناطق مستعد سطح استان، میزان قابل توجهی پروتئین ارزشمند گوشت سفید ماهی از این استخرها حاصل و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

شایان ذکر است، پرورش کپور ماهیان در انواع استخرهای ذخیره آب کشاورزی که دمای آب استخر بین 20 تا 25 درجه باشد امکان‌پذیر است و نیاز به آب دائم ندارد ولی در صورت تمایل استخردار به رهاسازی و تولید بیشتر، نیاز به برق، هوادهی و تعویض آب بیشتر وجود دارد، ضمنا استخر داران حتما نسبت به ایجاد فنس و حفاظت از استخرها و جلوگیری از غرق شدگی اقدام نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه