English

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد:

وجود پتانسیل آب‌ های نامتعارف و لب شور برای تولید آبزیان در شرق اصفهان

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از وجود پتانسیل آب‌های نامتعارف و لب شور برای تولید آبزیان در شرق اصفهان خبر داد.

وجود پتانسیل آب‌ های نامتعارف و لب شور برای تولید آبزیان در شرق اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا عباسی گفت: در شهرستان‌های شرق استان و به خصوص منطقه بن رود شهرستان اصفهان پتانسیل آب‌های نامتعارف و لب شور برای تولید انواع آبزیان از جمله ماهی قزل‌آلا وجود دارد.

وی افزود: با این ظرفیت در استان تولید انواع آبزیان از جمله ماهی قزل‌آلا و بررسی امکان پرورش سایر آبزیان از جمله ماهی تیلاپیا، سی‌بس و خاویاری، وجود دارد.

 مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: درحال حاضر پرورش ماهی قزل‌آلا در آب‌های لب شور استان با تعداد حدود ۳۰۰ استخر و تولید بیش از ۳۰۰۰ تن و اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر مستقیم در حال انجام می‌باشد.

عباسی بیان داشت: در بازدید مدیر شیلات استان یزد، رئیس تحقیقات شیلات بافق، کارشناسان شیلات استان، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان پیشنهادات و مباحث علمی و فنی متفاوت از جمله درخواست تفاهم نامه همکاری بین دو استان در خصوص ایجاد پایلوت پرورش ماهی تیلاپیا به روش بایوفلاک در دو یا سه مزرعه منتخب و امکان پرورش ماهی سی‌بس که نیاز آبی کمتری نسبت به قزل‌آلا دارد، مورد بحث قرارگرفت که البته موافقت‌ها و هماهنگی لازم سایر ادارات و نهادهای مرتبط از جمله امور آب و محیط زیست در این خصوص ضروری می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه