English

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد:

بیمه شالیزارها برای جبران خسارت‌های تنش آبی ضروری است

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد بر لزوم بیمه شالیزارها برای جبران خسارت‌های تنش کم آبی تأکید کرد.

بیمه شالیزارها برای جبران خسارت‌های تنش آبی ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمد هادی‌زاده در اولین جلسه ستاد مقابله با کم آبی (کمیته بحران) این شهرستان بر لزوم بیمه شالیزارها برای جبران خسارت‌های تنش آبی و خشکسالی تأکید کرد و اظهار داشت: ما به طور میدانی در روستاها حضور پیدا کردیم تا آب‌های کم موجود را به سمت اراضی شالیزاری هدایت کنیم و به نوعی به کشاورزان این مناطق کمک کرده تا از شدت وخامت این اوضاع بکاهیم.

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای تثبیتِ منابع آبی در 88 قطعه آب بندان و 5 هزار و 100 حلقه چاه کشاورزی (دارای پروانه) در این شهرستان، ادامه داد: آببندان ها و چاه های کشاورزی سرمایه های سنتی و دخایر آبی ویژه ما در بخش های مختلف هستند و در همین راستا تمامی این ظرفیت ها به سمت استفاده اصولی و با برنامه است.

هادی‌زاده تصریح کرد: کمک و حمایت دولت از بخش کشاورزی تنها از مسیر صندوق بیمه امکان پذیر است، از این رو به همه کشاورزان محمودآبادی توصیه می‌شود محصولات زراعی و باغ‌ها خود را بیمه کنند.

وی یادآور شد: شهرستان محمودآباد به علت ته بند بودن موقیت مکانی، موقع بارندگی شدید دچار سیل زدگی و موقع کم بارش، تنش آبی یا خشکسالی دچار می‌شود.

در ادامه فرماندار شهرستان محمودآباد با بیان اینکه با کاهش بارندگی‌ها در مازندران از ابتدای امسال تاکنون ذخایر آبی این شهرستان طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال و دوره بلندمدت، نگرانی‌ها بابت تأمین آب موردنیاز کشاورزی این شهرستان را افزایش داد، گفت: این امر ضرورت انجام اقدامات عملیاتی در حوزه سازگاری با کم‌آبی را بیشتر کرده است.

روح اله علیزاده  افزود: ما همچنان در حال پیگیری با دستگاه‌های متولی هستیم تا اتفاقات خوبی برای شالیکاران این شهرستان رخ دهد اما واقعیت این است که تنش آبی در اراضی محمودآباد جدی است و با بحران کم آبی مواجه هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی