English

رییس شورای اسلامی شهر سنندج:

دسترنج و فرهنگ کرد منشا خیر و برکت برای کشور

شهر سنندج ۱۴دوره حاکمیت را در طول این ۴۰۰سال به خود دیده است که البته بیشترین دوران رشد و بالندگی آن به جمهوری اسلامی بر می گردد.

دسترنج و فرهنگ کرد منشا خیر و برکت برای کشور

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ فرهاد میمنت آبادی در مراسم گرامیداشت روز سنه که در عمارت آصف برگزار شد، روز سنه را تبریک گفت و اظهار کرد: وقتی در ابعاد مختلف به شهر سنندج نگاه می کنم به عنوان مادر نقاط مظهر تولد و تربیت انسان های مفاخر است.

وی اضافه کرد: با افتخار می گویم در هر جای دنیا اگر کردی وجود دارد از او  بپرسند از لحاظ اصل و نسب اهل کجایی ریشه و تبارش به سنندج بر می گردد.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج عنوان کرد: شهرداری و سایر ادارات موظف هستند برای رشد و بالندگی بچه ها و نسل جدید این بالندگی را حفظ کنند.

میمنت آبادی با بیان اینکه مردم کرد به لحاظ ظرفیت علمی نیز در جهان دارای پایه و جایگاه هستند، افزود: در بعد علمی امروز در هرجای دنیا اگر چهار دانشمند وجود داشته باشد یک یا دو نفر آنها کرد هستند.

وی با اشاره به چرایی انتخاب 6 اردیبهشت ماه به عنوان روز سنه گفت: تاریخ سکونتگاه و زندگی در این شهر به بیش از 6 هزار سال پیش بر می گردد اما در حدود 400 سال پیش با ابلاغ این حکم حکومتی توسط شاه صفی خان فنداسیون این شهر توسط اردلان خان گذاشته شده است.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: شهر سنندج 14 دوره حاکمیت را در طول این 400 سال به خود دیده است که البته بیشترین دوران رشد و بالندگی آن به جمهوری اسلامی بر می گردد.

میمنت آبادی عنوان کرد: در بعد فرهنگی و صنایع دستی این شهر بیش از 500 درصد رشد بالندگی داشته که این حاصل تلاش زنان و مردان شیرزن و هنرمند این دیار بوده است.

وی گفت: امروز شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت کتاب و پایتخت نورز در سطح جهانی شناخته شده است.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه شهری با این قدمت تاریخی و جایگاه رفیع هنری و فرهنگی سزاوار بهترین امکانات و خدمات است، گفت: امکانات و ویترین امروز این شهر زبینده جایگاه جهانی آن نیست و امیدواریم بتوانیم با امکاناتی که در اختیار داریم زمینه توسعه هرچه بیشتر آن را فراهم سازیم.

میمنت آبادی اضافه کرد: سنندج دارای پیشینه تاریخی است و غنای فرهنگی، هنری و آداب و رسوم بسیار زیبای این شهر همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

وی با تاکید براینکه دسترنج و فرهنگ کرد و کردواری منشا خیر و برکت بوده است، گفت: به عنوان نماینده مردم سنندج در شورای اسلامی شهر درخواست دارم نسبت به فرهنگ و علم و ادب مردم این شهر بیش از پیش از سوی دستگاه های فرهنگی توجه و در این حوزه کار شود.

 

مردم کرد به لحاظ موسیقی و هنر بسیار ثروتمند هستند

اسعد فریدی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج، اظهار کرد: شهر سنندج نماد بزرگان و مفاخر زیادی در حوزه های مختلف هنر و فرهنگ است.

وی با بیان اینکه سنندج به لحاظ ظرفیت های هنری و فرهنگی از جایگاه والایی برخوردار است، گفت: این شهر بزرگان و مفاخر زیادی را در دامن خود پررورش داده که خانواده بزرگ بابا مردوخ و مجتهدی اشاره کرد.

وی گفت: مردم کرد به لحاظ موسیقی و هنر بسیار ثروتمند هستند و هنرمندان موسیقی این استان مانند کامکارها و عندلیبی ها حق بزرگی بر موسقی ایران دارند و چارچوب موسیقی ایران بر شانه آنها پایه گذاری شده است.

وی به ظرفیت های شهر سنندج در حوزه فیلم کوتاه و کسب عناوین برتر در جشنواره های جهانی توسط فیلمسازان توانمند این دیار اشاره کرد و گفت: کردستان در حوزه فیلم کوتاه در دنیا حرف برای گفتن دارد و در حوزه تئاتر هم اساتید بزرگی همچون قطب الدین صادقی و بهروز علی پور که مایه سربلندی برای کشور هستند نام برد.

وی اذعان کرد: در حوزه مجسمه سازی و نقاشی هم هنرمندان شاخص در این استان پرورش یافته اند که جز مفاخر در سطح کشور بوده و نام و نشان جهانی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی