English

استاندار کردستان عنوان کرد؛

وضعیت کارگران ایرانی شاغل در اقلیم کردستان عراق را پیگیری می‌کنیم

سرویس کردستان- استاندار کردستان از تشکیل کارگروهی سه جانبه برای پیگیری و حل مشکلات کارگران در استان و همچنین کمیته ای برای بررسی وضعیت کارگران شاغل در اقلیم کردستان خبر داد.

وضعیت کارگران ایرانی شاغل در اقلیم کردستان عراق را پیگیری می‌کنیم

به گزارش گزارش خبرگزاری موج کردستان،  اسماعیل زارعی کوشا در نشست با تشکلات کارگری و کارفرمایی استان کردستان، کارگران را موتور محرکه تولید و اشتغال نام برد و گفت:بی گمان کارگران شریف استان دارای مشکلات متعددی هستند و تلاش خواهیم کرد با تشکیل کارگروهی سه جانبه متشکل از تشکل های کارفرمایی، تشکل‌های کارگری و دستگاه های اجرایی در حد توان و اختیارات استان برخی از مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از نیروی کار استان هم اکنون  در اقلیم کردستان عراق مشغول به کار و دارای مشکلاتی هستند، گفت:

قرار شده با حضور استانداران اقلیم کردستان عراق و سه استان مرزی ایران، احتمالا دهه اول خرداد، جلسه ای در ارومیه برگزار و زمینه حضور و اقامت بهتر کارگران در اقلیم فراهم و در صورت توافق، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود.

زارعی کوشا که به مدت دو ساعت شنوای دغدغه‌ها و پیشنهادات تشکلات کارگری و کارفرمایی استان بود ضمن تکریم جایگاه و نقش کارگران در توسعه و پیشرفت استان بر ایجاد فضای مناسب برای جامعه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در مرکز استان تاکید کرد و افزود: تکریم بازنشستگان واجب است، چراکه معادن علم و تجربه هستند و نیاز است در راستای رفاه آنان قدم‌های جدی برداشته شود.

استاندار کردستان به تشکیل گروه مشاورین استاندار در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: قرار است گروه های مشاورین به صورت تخصصی تشکیل و در شهرستان‌ها هم این گروه‌ها برای رصد و انعکاس مشکلات حوزه‌های مختلف تشکیل شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه امروز سه نفر از مشاورین استاندار در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب می شوند، اضافه کرد: این کار موجب می شود ارتباط بهتری با جامعه کارگری داشته و از نزدیک در جریان مشکلات باشیم.

وی بیش از دو سوم جمعیت استان را تحت پوشش تامین اجتماعی عنوان و از خدمات این بیمه در استان با وجود گستردگی وظایف، تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه