English

۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کردستان بستری هستند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از بستری ۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خبر داد.

۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کردستان بستری هستند

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ، فرزام بیدارپور با یادآوری قرارگیری ۵ شهرستان استان در منطقه زرد کرونایی، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در کردستان هشدار داد و گفت: در حال حاضر ۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری بوده که ۶ بیمار در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

وی افزود: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های بانه، بیجار، دهگلان، سنندج و کامیاران دارای رنگ زرد و شهرستان های دیواندره، سروآباد، سقز، قروه و مریوان آبی رنگ هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به روند افزایشی موارد مبتلا به کرونا، بیماران دارای علایم تنفسی را به قرنطینه در منزل و جداسازی از سایر افراد خانواده توصیه کرد.

بیدارپور اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا و سایر بیماری های تنفسی از قبیل پرهیز از دست دادن و روبوسی در میهمانی ها، بهبود تهویه منازل، استفاده از ماسک در تجمعات و مکان های سربسته، تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سالی که بیش از ۶ ماه از تزریق دوز قبلی آنان گذشته باشد و افراد دارای بیماری های زمینه ای شامل بیماران قلبی، کلیوی، کبدی، تنفسی، دیابت، فشارخون و صعب الاعلاج و نیز ضعف سیستم ایمنی در پیشگیری از این بیماری موثر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه