English

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد؛

کنترل خزان زودرس درختان چنار اصفهان با عملیات محلول‌پاشی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از آغاز عملیات محلول‌پاشی درختان چنار این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این اقدام نقش مؤثری در بهبود وضعیت تغذیه درختان چنار و کنترل کلروز و خزان زودرس درختان چنار دارد.

کنترل خزان زودرس درختان چنار اصفهان با عملیات محلول‌پاشی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مجید عرفان‌منش اظهار کرد: یکی از مشکلات فضای سبز کلروز و خزان زودرس درختان چنار به شمار می‌رود که به عواملی همچون شرایط بستر گیاه، کمیت و کیفیت آب و تغییر اقلیم باز می‌گردد که کنترل آن نیازمند مدیریت چند جانبه و همگام است.

او افزود: کنترل بسیاری از عوامل مؤثر از جمله فاکتورهای اقلیمی، شرایط خرد اقلیمی، میزان بارش و منابع آب قابل دسترس و تا حدی آلودگی‌ها از دسترس خارج است اما در سه ماهه نخست هر سال، عملیات محلول‌پاشی عناصر میکرو یعنی آهن، روی و منگنز بر درختان چنار عرصه‌های فضای سبز شهر اصفهان با استفاده از کودهای دارای برند و گواهینامه‌های معتبر انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این عملیات نقش مؤثری در بهبود وضعیت تغذیه درختان چنار و کنترل کلروز و خزان زودرس این درختان دارد، لذا بر اساس آمار تعداد درخت چنار، حدود سه میلیون لیتر محلول غذایی در سه نوبت روی این درختان پاشیده خواهد شد.

عرفان‌منش اضافه کرد: استفاده از ترکیب کودی کلات آهن به عنوان تأمین کننده عنصر غذایی آهن و عامل مؤثر در کنترل سبزینگی گیاه و اسید هیومیک، جلبک دریایی و اسید آمینه به عنوان ترکیبات گیاهی ضد تنش‌های محیطی در دستور کار اجرایی مدیریت کلروز و خزان زودرس درختان چنار طی سه ماهه نخست سال قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه