English

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان :

بستن مهریه های سنگین، فرهنگ بسیار غلط است

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان با انتقاد شدید ازفرهنگ بسیارغلط رواج یافتن مهریه چند صد و یا هزارتایی سکه بهار آزادی عنوان کرد.

بستن مهریه های سنگین، فرهنگ بسیار غلط است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با رئیس ستاد دیه کشور اظهار کرد: قطعا ستاد دیه کشور یکی از نهادهای انقلابی است که طی این چندین سال دستاوردها و برکات بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به اقداماتی که درعرصه کاهش تعداد زندانیان جرایم غیرعمد و یا ناشی از حوادث رانندگی وبه اجرا گذاشته شدن مهریه های سنگین و طلاق گفت: حقیقتا در موضوع زندانیان ناشی از مهریه های سنگین، داماد و خانواده داماد دراین فقره مقصراصلی هستند ونباید زیرادای دین این فرهنگ غلط بروند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتقاد شدید ازفرهنگ بسیارغلط رواج یافتن مهریه چند صد و یا هزارتایی سکه  بهار آزادی عنوان کرد: از نظر شرعی و قانونی اصلا این حرف پذیرفته نیست که مهریه را چه کسی داده وچه کسی گرفته است و بسیاری از طلاق ها و شکایت ها ناشی از این موارد است.

وی افزود: فرهنگ حسنه گلریزانی که در ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در سطح  کشور رواج پیدا کرده بسیارکاری خداپسندانه بوده و برکات فراوانی جهت بازگشت پدران، مادران و فرزندان به آغوش گرم خانواده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه 280 سوره مبارک بقره« وَإِنْ کَانَ ذُوعُسْرَةٍ فَنَظِرَةٌ إِلَىٰ مَیْسَرَةٍ ۚ وَأَنْ تَصَدَّقُوا خَیْرٌ لَکُمْ ۖ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» گفت: اگر به این قانون مبتنی بر این آیه شریفه عمل شود، شاید بتواند راه کاری مفید در زمینه مهریه باشد.

وی متذکر شد: براساس فتوای برخی از علمای و مراجع دینی، بستن عقد ازدواج مبتنی بر مهریه ای که اصلا در توان فرد دهنده مهریه(داماد ) نباشد، باطل بوده و این امر باید فرهنگ سازی و ترویج داده شود.

 در ابتدای این دیدار اسدالله جولایی رئیس ستاد دیه کشور به تشریح اقدامات، سیاست ها و تلاش های این ستاد جهت کمک حداکثری به رفع گرفتاری های مردم درعرصه های مختلف پرداخت. 

وی ابراز کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی بی بدیل برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی تلقی می شود که بانیان وخیرین نیک اندیش مبتنی بر ماه رحمت الهی، دست گیری را رویه خود قرار داده اند.  

رئیس ستاد دیه کشورافزود: مراودات متعددی با شرکت های بیمه گر و کمیسیون اقتصادی مجلس برای تسهیل امور و وضع قوانین مرتبط برای کاهش زندانیان انجام شده است . 

جولایی یادآورشد: هچنین براساس آمارها وارقام، ، حدود 100 میلیارد تومان ازسوی خیرین نیک اندیش در ماه مبارک رمضان جهت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی جمع آوری شده است که رشد قابل قبولی نسبت به سال گذشته داشته است.

ستاددیه و امام جمعه

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه