English

امام جمعه اصفهان:

نگاه جامع و کاربردی لازمه مدیران برای پیشرفت کشور است

امام جمعه اصفهان گفت: امروز متولیان محیط زیست و منابع طبیعی باید متناسب با شرایط زمانه و با توجه به صلاحدید کل کشور و ملت تصمیم بگیرند، امروزه متاسفانه نگاه جامع نگری در ارگان ها و دستگاه ها نیست و هر یک به صورت جزیره ای عمل می کنند.

نگاه جامع و کاربردی لازمه مدیران برای پیشرفت کشور است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار کرد: بدون شک یکی از مهمترین مشکلات استان اصفهان بحث آب ،هوا و محیط زیست است.

 وی با اشاره به اینکه همواره استان اصفهان در رتبه های اول کشور در پرداخت و واریز مالیات به خزانه کشوری بوده است ولی در طول سالیان گذشته از اجرای پروژه های مرتبط با آب محروم مانده است، گفت: بسیاری از مسئولین و نمایندگان مجلس کشور متصور هستند که اصفهان استانی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان با تاکید براینکه برخورداری اصفهان در زمینه های متعدد چون مردمان دلاور، ولایت مدار،شهید پرور، قانع و منابع طبیعی خدادای برخوردار است، گفت: ولی مشکل آب نقیصه بزرگ استان بوده که تاکنون حل نشده است.

وی ابراز کرد: من عضو شورای عالی آب هستم و بارها در جلسات متعدد تاکید کرده ام که ایجاد سد برای تونل سوم بهشت آباد نخستین گامی است که باید محقق شود.

 امام جمعه اصفهان عنوان کرد: حتی در زمینه انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان نیز بیان کرده ایم که امری امکان پذیر است ولی هزینه گزاف زیادی به دلیل ضرورت استقرار ایستگاه های پمپاژ در مسیر هزار کیلیومتری در بردارد.

وی خاطرنشان کرد: بهسازی بستر رودخانه زاینده رود دیگر اقدامی است که بارها تاکید کرده ام،همچنین پیشنهاد داده ایم که شهرداری های در طول مسیر زاینده رود با مهندسی و تدبیر فنی می توانند مکان های تفریحی سالمی را در کنار مسیر زاینده رود برای مردم احداث کنند.

عضو خبرگان رهبری اذعان کرد: برای کاربردی بودن تونل سوم که با صرف شدن وقت و هزینه های زیاد در بالغ بر دو‌ دهه گذشته ایجاد شده است، باید سد زده شود که تا به امروز این مهم محقق نشده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات متعدد محیط زیستی که اصفهان را در برگرفته است، گفت: خشکی تالاب گاوخونی، آلایندگی هوا، کاهش نزولات آسمانی و بحث مهم فرونشست زمین از آن جمله است.

 امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: برای حل یک مشکل، مشکلی دیگر ایجاد کردن، راهکارنهایی است، به عنوان مثال بستن درب های صنایع به بهانه کاهش آلودگی هوا، و بیکار کردن هزاران کارگر راهکار و تدبیر اصلی نیست، ما به همان اندازه که هوای پاک لازم داریم، به تولید نیز نیازمندیم.

وی تاکید کرد: امروز متولیان محیط زیست و منابع طبیعی باید متناسب با شرایط زمانه و با توجه به صلاحدید کل کشور و ملت تصمیم بگیرند، امروزه متاسفانه نگاه جامع نگری در ارگان ها و دستگاه ها نیست و هر یک به صورت جزیره ای عمل می کنند.

 آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: باید مانع از قوانین متناقض، فرسوده و بلا استفاده کشور شد تا کشور پیشرفت کند، امروز مدیران کل دستگاه ها باید در امر قانون گذاری به نمایندگان مجلس کمک کنند تا قوانین ما کاربردی و متناسب با شرایط زمانه وضع شود.

وی ابراز کرد: داشتن نگاه جامع، کاربردی و منعطف به سمت منافع کشورو مردم لازمه مدیران کشور است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در خیلی از مواقع قوانین کلی کشور باعث محدود کردن عملکردها و اقدامات توسط مدیران و قفل شدن امور می شود.

 در ابتدای این دیدار، احمدرضا لاهیجان‌زاده به عنوان مدیر کل محیط زیست استان اصفهان به بیان گزارشی از عملکردها و اقدامات خود در زمینه منابع طبیعی استان و مشکلات و چالش های پیش رو پرداخت و آب را مهمترین مشکل دانست.

 وی تاکید کرد: نزول شدیدی در بحث منابع محیط زیستی استان شاهدیم، فرونشست زمین دشت اصفهان و برخوردار از شدید ترین فرونشست های کشور، خشک شدن زاینده رود و مزارع متعدد استان، کاهش بارش باران،آلایندگی شدید هوای اصفهان از نشانه های این ادعا است

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی