English

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد؛

افزایش شهرهای با وضعیت رنگ‌بندی قرمز، نارنجی و زرد در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شهرهای‌ با وضعیت رنگ بندی قرمز ،نارنجی و زرد کرونایی در هرمزگان در حال افزایش است.

افزایش شهرهای با وضعیت رنگ‌بندی قرمز، نارنجی و زرد در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام تعطیلات آخر اسفندماه سال گذشته و نوروز ۱۴۰۲ روند بیماری رو به افزایش است.

وی عنوان کرد: علائم سوش جدید کرونا تقریبا شبیه به آنفلوآنزا است که با تب شدید، بدن درد، لرز، گلودرد، سردرد همراه است و در برخی افراد نیز با گوش درد و از دست دادن حس بویایی دیده می‌شود.

نوروزیان بیان داشت: بسیاری از افراد هنگامی که دچار تب و لرز شدید میشوند با تصور اینکه دچار بیماری آنفلوآنزا شده اند، خیلی بیماری را جدی نمی‌گیرند در صورتی‌که در حال حاضر موارد ابتلاء به آنفلوآنزا نداریم.

وی افزود: در صورت بروز علائم ذکر شده، بهتر است حتما تست داده شود تا بتوانید با شناسایی، پیشگیری و درمان به موقع مانع از شیوع بالای بیماری در جامعه شده و در حفظ سلامت خود و دیگران سهیم باشید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: کرونا با سوش جدید قدرت سرایت بالاتری دارد و همینطور شدت بیماری زایی افزایش پیدا کرده است و بیماران مبتلا علائم شدیدتر را تجربه می‌کنند و در تعدادی از افراد بخصوص سالمندان و بیماران زمینه ایی کنترل نشده درگیری ریه هم دیده می‌شود که منجر به افزایش موارد بستری، بدحال و فوت شده است.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در مراکز خدمات جامع سلامت منتخب در سراسر استان در حال انجام است، افراد مبتلا به بیماری های زمینه‌ای حتما دوز یادآور تزریق کنند.

نوروزیان از مردم خواست برای جلوگیری از انتشار جدید کرونا در استان قرنطینه بیماران، استفاده از ماسک در فضای بسته و به ویژه توسط بیماران و رعایت شیوه نامه های بهداشتی توصیه میشود ، همچنین برای پیشگیری از سایر بیماری های تنفسی و ویروسی دست های خود را به دقت و با آب و صابون شستشو دهند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه