English

رویکرد بلندمدت قشم با زاویه دید یک عضو از جامعه محلی جزیره

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رویکرد جدید سازمان منطقه آزاد قشم، یک رویکرد بلندمدت با زاویه دید یک عضو از جامعه محلی خواهد بود.

رویکرد بلندمدت قشم با زاویه دید یک عضو از جامعه محلی جزیره

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عادل پیغامی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم در آیین تکریم و معارفه رییس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، این جزیره را نیازمند بازگردانده شدن احترام و کرامت دانست و اظهار داشت: این حرمت باید از حوزه گردشگری شروع و تا مطرح‌شدن جزیره در سطوح استانی و کشوری پیش رود.

پیغامی با اشاره به کمبود آب در روستاهای جزیره نیز از آشنا بودن با این مشکل سخن گفت و ادامه داد: جزیره نیاز به یک سخنگو برای کمک به حل مشکلات در مرکز کشور دارد.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: مهم‌ترین آسیب به قشم ناشی از نگاه کوتاه‌مدت است اما رویکرد سازمان در سال جدید، بلندمدت و از دید یک شخص بومی است.

وی در ادامه گفت: بعد از ۱۱ سال سابقه قشموندی، شکرگزارم که می‌توانم به جزیره و جامعه محلی قشم در عرصه‌ای جدید خدمت کنم. به گفته پیغامی، برنامه‌های زیادی طراحی شده که فهرست آن در دل مردم جزیره است و آنچه ازاین‌پس مهم است، رویکردهاست.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم بر لزوم بومی یا ساکن بودن مدیران سازمانی تأکید کرد و گفت: مدیران بومی یا ماندگار در جزیره، با نگاهی متفاوت به مشکلات و راهکارها می‌نگرند زیرا اثرات عملکردشان را در طول زمان و در مدت زندگی در جزیره، به چشم می‌بینند و از آسیب‌ها یا نتایج عملکرد خود بهره‌مند می‌شوند.

پیغامی، استفاده از نیروهای بومی و توانمندسازی آن‌ها را یکی از مهم‌ترین رویکردهای جدید سازمان منطقه آزاد قشم دانست و عنوان کرد: ۱۱ سال پیش انتخاب من زندگی در قشم بوده و در مدت یک‌ساله حضور در هیات مدیره سازمان نیز تلاش کردم مشکلات و کاستی‌ها را آن‌گونه که به‌عنوان یک قشموند دیده‌ام، ببینم و برای رفع آن‌ها بکوشم.

مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد قشم، نیز در این مراسم جلب اعتماد عمومی و امیدآفرینی نسبت به آینده را مهم‌ترین دستاورد دولت سیزدهم در قشم منطبق بر خواست و دستور مقام معظم رهبری دانست.

افشار فتح الهی اظهار کرد: منطقه آزاد قشم در یک سال و نیم گذشته در حوزه‌های اقتصادی، صادراتی، صنایع مختلف، زیرساخت‌های عمران روستایی و جاده‌ای، تأمین آب و مهم‌تر از همه تأمین مسکن برای جوانان بومی شاهد موفقیت‌های چشمگیری بوده است.

وی با اشاره به رشد ۴۳۴ درصدی صادرات به خارج در این منطقه آزاد طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، گفت: این در حالی است که ما با کاهش ۱۲ درصدی در حوزه واردات مواجه بودیم. فتح الهی ادامه داد: قشم با محقق سازی ۵۷ میلیون دلار تراز تجاری مثبت در سال ۱۴۰۱، نسبت به سال ۱۴۰۰ ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول همچنین ارزش تولیدات صنعتی را در بازه‌های یادشده در دو بخش ارزی با ۱۶۳ درصد رشد و در بخش ریالی با ۲۱۶ درصد رشد بسیار مناسب ارزیابی کرد. وی ارزش سرمایه‌گذاری‌های محقق شده در سال ۱۴۰۱ را ۵ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و از رشد ۵۴۳ درصدی آن نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

راه‌اندازی پروژه پل خلیج‌فارس بعد از ۸ سال توقف و پروژه بانکرینگ به‌عنوان آرزوی چندین ساله مردم جزیره در سال ۱۴۰۱، دو گام بلند موفقیت‌آمیز این منطقه آزاد در عرصه افتخارات ملی بود که فتح الهی در ادامه سخنان خود به آن اشاره کرد.

مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه به آزادسازی ۱۰۲۰ هکتار از اراضی جزیره به ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان، صاحب‌ زمین کردن ۶۱۵۷ جوان در جزیره با واگذاری ۱۸۱ هکتار زمین در ۴۲ روستا و ۴ شهر در سال ۱۴۰۱و ۳۲۱ درصد رشد در حوزه بودجه‌های عمرانی در همین سال نسبت به سال گذشته‌اش اشاره و عنوان کرد: دریافت کارت سبز ژئوپارک‌ جهانی قشم از سوی یونسکو با یک ماه کار شبانه‌روزی و معرفی جامعه محلی و بانوان قشم در جهان به‌عنوان پاسداران این سرمایه ملی، گام موفقیت‌آمیز دیگری در این مدت بود.

استفاده از جوانان و حلقه‌های میانی با روش‌های نوین ابداع‌شده که می‌تواند الگویی برای کشور باشد و رشد ۳۰درصدی حضور گردشگران در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱، تأمین و تقویت معیشت پرسنل سازمان منطقه آزاد قشم از دیگر مواردی بود که فتح الهی به آن‌ها اشاره کرد.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای عادل پیغامی در سمت جدید، از مردم جزیره و همکاران سازمانی بابت همراهی‌ها و تعامل‌های کاری در این مدت تقدیر و تشکر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه