English

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده:

«غفلت» در عرصه های معنوی و فرهنگی کردیم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه بدون نگاه به دشمن در تبیین حقایق موفق نخواهیم شد، گفت: تبیین حق از باطل و حقایق ارزشمند برای انسان امروزی سبب انسان سازی، تمدن سازی در جامعه اثر بخش است.

«غفلت» در عرصه های معنوی و فرهنگی کردیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در دوازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) که در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار شد، اظهار داشت: امروز خلائی که جامعه جهانی و جریان انسانی با آن روبرو است، خلأ معنویت است.

وی افزود: خلأ معنویت با ابراز های مختلفی مانند قرآن، نهج‌البلاغه، روایات پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین علیهم‌السلام قابل جبران است و امروز این ارزش ها که با محتوای فاخر است نیازمند یک حرکت گسترده در راستای جهانی شدن است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: صحیفه سجادیه که اخت القران است و با فطرت پاک انسانی و با زبان بشر با ما سخن می گوید می تواند بسیاری از نیاز های معنوی و حقایق جوامع مختلف را تأمین کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: بند بند دعای صحیفه سجادیه از فکر و ذهن بشر نیست بلکه از یک سرچشمه عمیق حکایت دارد که انسان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی اظهار کرد: در عرصه معارف و ارزش های دینی دارای غفلت کردیم و عقب ماندگی خود را باید جبران کنیم و امروز باید هر کدام گوشه ای از این مسئولیت را بپذیریم و اندیشه های قرآن را از دریچه ارزشمند صحیفه سجادیه به دنیا معرفی کنیم.

امام جمعه بندر عباس به وصیت امام علی (ع) به فرزندش امام حسن (ع) که یکی از مهمترین مصادیق جهاد تبیین است اشاره کرد و ابراز داشت: خدا را، خدا را، یاری دهید به جهاد مال، جهاد جان و جهاد زبان که جهاد با زبان از مصادیق جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد : زبان ابزار تبیین است که امام علی (ع) از دریچه زبان به عنوان یک ابزار مهم ادارکی برای بیان و انتشار حقایق و معارف ارزشمند اسلام یاد می کند.

وی با بیان اینکه در جهاد سخت سلاح و تجهیزات قدیمی کارآیی ندارد و باید از ابزار های به روز استفاده کرد، ادامه داد : در جهاد نرم نیز با این واقعیت روبرو هستیم که باید از رسانه، فضای مجازی و هنر را در تبیین ارزش های دینی مورد بهره برداری قرار دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان اظهار کرد: قوام کارهای ما به جهاد و هر تلاش هدفمندی که اقناع افکار مخاطبین را به ارمغان بیاورد و چه معارفی بهتر از صحیفه سجادیه که ذهن، فکر جامعه بشری را با هر دینی اقناع می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه بدون نگاه به دشمن در تبیین حقایق موفق نخواهیم شد، افزود: تبیین حق از باطل و حقایق ارزشمند برای انسان امروزی سبب انسان سازی، تمدن سازی در جامعه اثر بخش است.

وی به فراز های آغازین صحیفه سجادیه در خصوص مرزداران اشاره و عنوان کرد: الزمات جهاد تبیین را بصیرت، توانمندی مجاهد، محتوای مد نظر، استفاده از زبان روز و امید آفرینی و شبکه سازی برشمرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: اولین مسئله در حوزه جهاد تبیین را شناخت مرز ها می داند و با بیان اینکه دشمن از مرزها عبور می کند. مهمترین مرز امروز بشر اعتقادی است که دشمن شبیخون زده است و مرزهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را مورد تاخت و تاز قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی