English

در سال ۱۴۰۱؛

ارتقا عملکرد تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افزایش ۶۹۴ هزار تنی عملکرد تخلیه و بارگیری در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال گذشته خبرداد.

ارتقا عملکرد تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «کامران داستانی» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با بیان این‌که هم‌اکنون ۱۹شرکت با بیش از ۴.۵میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این منطقه عظیم اقتصادی درحال فعالیت هستند، گفت: این شرکت‌ها با ایجاد ارزش‌افزوده‌ی بیشتر نقش بسزایی را در جلوگیری از خام فروشی، تأمین بازار داخلی و ایجاد رونق در صادرات بر عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۳۰۰درصدی بارگیری مواد معدنی به‌وسیله‌ی کشتی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، بیان داشت: بارگیری بیش از دو میلیون تن انواع مواد معدنی نشان از حجم گسترده‌ی فعالیت همکاران ما در این بخش دارد و امیدواریم با هم‌افزایی شاهد ارتقا این عملکرد در سال پیش رو نیز باشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری ما بیش از ۱۲میلیون و ۹۲۲هزارتن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۹۴هزار تنی و ۶شش درصدی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در بخش تخلیه‌ی واگنی نیز با افزایش هشت درصدی، عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشتیم و اعتقاد داریم که با این عملکرد اعتماد سرمایه‌گذاران برای حضور پرقدرت‌تر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بیشتر خواهد شد.

داستانی در پایان توسعه‌ی زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران به‌ویژه در سایت توسعه‌ی این منطقه عظیم صنعتی را یکی از برنامه‌های اساسی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و اظهار داشت: منطقه ویژه خلیج فارس با پشتیبانی حداکثری از صنایع مستقر و احداث و تقویت زیرساخت‌ها به دنبال افزایش شتاب تولید، جذب سرمایه‌گذار و ایفای نقشی پررنگ‌تر در توسعه اقتصادی ایران اسلامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه