English

استاندار هرمزگان:

طرح احداث تله کابین در منطقه گنو مطالعه و طراحی می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: ارتفاعات گنو پتانسیل بسیار ویژه و بی نظیری برای گردشگری دارد که می‌توان با ایجاد تله کابین و هتل به رونق گردشگری در این منطقه کمک کرد.

طرح احداث تله کابین در منطقه گنو مطالعه و طراحی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز (۲۰ فروردین ماه) در حاشیه حضور در ارتفاعات کوه گنو و بازدید از روستای چاهو گنو، اظهار داشت: امروز توفیقی بود خدمت مردم سه روستای موجود در کوه گنو رسیدیم، این روستاها مسائل و مشکلات مختلفی در حوزه آب، ارتباطات و جاده داشتند و اصلی ترین چالش مردم این روستاها تعارضات و تناقضاتی است که بین محیط زیست، گردشگری و ادارات مختلف وجود دارد.

وی بیان کرد: حل این چالش نیازمند تشکیل یک کارگروه ویژه است که امروز مصوب شد این کارگروه با حضور دستگاه‌های مورد نظر، یکی از معاونان و و نماینده روستاها تشکیل و با فوریت جلسات خود را آغاز و برای حل این تعارضات و تناقضات موجود راه حل ارائه دهند.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز مردم این روستاها به فوریت در کوتاه مدت ظرف ماه‌های آینده ایجاد خواهد شد و بحث تناقضات نیز امیدواریم به سرعت حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: ارتفاعات گنو پتانسیل بسیار ویژه و بی نظیری برای گردشگری دارد که می‌توان با ایجاد تله کابین و هتل به رونق گردشگری در این منطقه کمک کرد، احداث هتل نیازمند مجوز از محیط زیست است ولی برای ایجاد تله کابین مصوب شد که با گرفتن مشاور، کار طراحی انجام و یک طرح جامع گردشگری برای این منطقه ارائه شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان عنوان کرد: اگر بتوان یک ترکیبی از اکوسیستم گردشگری میان هتل‌های بندرعباس، دریا و جزایر، تله کابین گنو و ایجاد امکانات نظیر احداث بوم گردی و هتل در کوه گنو، می‌توان یک قطب جدید گردشگری در هرمزگان ایجاد کرد.

دوستی در ادامه گفت: برای حوزه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌ها منابع و تسهیلات در صورتی که مسائل محیط زیستی حل شود اعطا می‌شود چرا که برخی قطب‌های گردشگری استان نظیر قشم و کیش روی روال افتاده‌اند و هنر این است که قطب جدید گردشگری با توجه به اختلاف دمایی و آب و هوای مساعد و مناظر زیبا ایجاد کنیم.

وی در پایان افزود: در حوزه تامین آب آشامیدنی نیز مقرر شد با انجام مطالعه، برآوردی برای هزینه‌ها صورت گیرد و با توجه به این برآورد اعتباری برای حل مشکل تامین آب این روستاها نیز مصوب خواهد شد و تخصیص می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی