English

شهردار شیراز:

تصمیماتی درمورد مرمت و بازسازی بنای فاخر مدرسه علمیه خان اتخاذ شده است

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: در بازدید از مدرسه علمیه خان و دیدار با رئیس این مدرسه، در مورد رسیدگی به بنای فاخر‌ و ارزشمند این مدرسه و مرمت و بازسازی آن گفت‌وگو و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، شهردار کلان‌شهر شیراز در بازدید از مدرسه ی خان و با حضور محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و رضا محمدیان رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیز با آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی عضو خبرگان رهبری و رئیس مدرسه علمیه خان دیدار و در مورد رسیدگی به بنای فاخر و ارزشمند مدرسه علمیه خان و مرمت و بازسازی آن گفت‌وگو و تصمیماتی نیز اتخاذ کردند. 

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز در ادامه از یکی از مساجدی که در مجاورت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) قرار دارد، بازدید کرد. 

محمد حسن اسدی در این راستا اظهار کرد: این مسجد با مسائلی مواجه است که قرار شد با همکاری شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز بررسی شده و براساس ردیف‌های بودجه و آیین‌نامه مالی شهرداری در کمک به مساجد، مساعدت‌هایی در حد مقدورات و امکانات شهرداری به این مسجد شود. 

به اعتقاد شهردار شیراز؛ بافت تاریخی فرهنگی این کلان‌شهر یک میراث بسیار بی‌بدیل و گرانبهایی است که وظیفه همه ماست به‌ نحو شایسته‌ای از این میراث نیاکان و گذشتگان صیانت، حمایت و مراقبت کنیم و این بافت تاریخی فرهنگی، باز زنده سازی و بازآفرینی شود. 

او مقصد اغلب میهمانان نوروزی، زائران و گردشگران داخلی و خارجی را بافت تاریخی فرهنگی دانست و تصریح کرد: ما به‌عنوان مدیران شهری وظیفه داریم که این بافت را کاملاً کف سازی، بدنه‌ سازی و نورپردازی کنیم و تسهیل در کار مردم و ساکنین ایجاد و کاری شایسته برای این شهر کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه