English

گام مدیریت شهری شیراز در راستای غنای فرهنگی شهر ادبی جهان

مدیریت شهری در دومین جلسه طرح عملیاتی ترویج و توسعه فرهنگ شهروندی در دومین روز از سال جدید ،گام بلندی را در راستای پروژه کلان "شیراز، شهر فرهنگ شهروندی" و غنای فرهنگی این شهر ادبی جهان برداشت.

گام مدیریت شهری شیراز در راستای غنای فرهنگی شهر ادبی جهان

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مدیریت شهری در دومین جلسه طرح عملیاتی ترویج و توسعه فرهنگ شهروندی در دومین روز از سال جدید که میزبان امیراسماعیل آذر چهره برجسته ادبی بود، گام بلندی را در راستای پروژه کلان "شیراز، شهر فرهنگ شهروندی" و غنای فرهنگی این شهر ادبی جهان برداشت.

شهردار شیراز در این جلسه با تبریک سال نو که جمعی از هنرمندان شاعر دانش‌آموز نوجوان و جمعی از مسوولان آموزش‌ و پرورش فارس نیز حضور داشتند، اظهار کرد: با بهره‌گیری از فرهنگ و غنای ادبی و سرمایه‌گذاری در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی گام‌های استوارتری برمی‌داریم.

 محمدحسن اسدی با تصریح بر ظرفیت‌های غنی فرهنگ و ادبی که در این شهر وجود دارد، بر تلاش برای شکوفایی ظرفیت‌های بالقوه با مشارکت شهروندان و به‌ویژه توان کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

رئیس کمیته مسجد و محله محوری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه به تبیین اقدامات انجام‌شده در راستای پیشرفت فرهنگ شهروندی با استفاده از ظرفیت محلات و آموزش‌ و پرورش پرداخت.

محمدرضا هاجری تلاش برای ایجاد فرهنگسرای تعزیه، تشکیل انجمن‌های ادبی و طرح کودکستان‌های ادبی در سطح مناطق را ازجمله این اقدامات برشمرد و ایجاد نمایش و تئاتر از شعر برای ارتقای غنای فرهنگی را از دیگر فعالیت‌های این پروژه بزرگ عملیاتی دانست.

امیراسماعیل آذر چهره برجسته شعر و ادب فارسی که به‌عنوان محور اجرای طرح بزرگ عملیاتی ترویج و توسعه فرهنگ شهروندی میهمان شهردار کلان‌شهر شیراز بود، با تصریح بر استعدادهای بسیاری که در این کلان‌شهر وجود دارد، بر شکوفایی آن‌ها با استفاده از ادبیات فاخر و فرهنگ غنی پارسی تأکید کرد.

این چهره ادبی معاصر با برشمردن ویژگی‌های زبان پارسی و شاعران فاخری همچون حافظ و سعدی که از برجستگان این زبان هستند، تصریح کرد: با همکاری مدیریت شهری و مردم فرهنگ‌ دوست می‌توان در راستای غنابخشی فرهنگی و ادبی در شهر حافظ و سعدی گام برداشت و این سرمایه فرهنگی را ترویج داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه