English

مهلت ۱۰ روزه دادستان قزوین به بانک ها :

باید نسبت به اعاده وجوه ماخوذه به واحدهای تولیدی اقدام نمایند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دادستانی در راستای تحقق شعار سال، حمایت از تولید و تسهیل در تسویه بدهی ریالی تولیدکنندگان به بانک ها طی مکاتبه ای با شورای هماهنگی بانک ها و روسای شعب بانک ها و موسسات اعتباری، در خصوص بررسی پرونده های تسهیلاتی تمامی واحدهای تولیدی استان مهلت 10 روزه اعطاء کرد.

باید نسبت به اعاده وجوه ماخوذه به واحدهای تولیدی اقدام نمایند

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین؛ حسین رجبی در این خصوص گفت: حسب برخی گزارشات واصله برخی از شعب بانک ها در محاسبه بازپرداخت تسهیلات اعطایی به شرکت های تولیدی از محاسبه سود مرکب استفاده می کنند و به عبارتی استهلاک اصل و سود وام، منوط به تسویه با سود مرکب است و همین امر واحدهای تولیدی را برای بازپرداخت تسهیلات دچار مشکل می کند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ریاست قوه قضاییه و رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین، دریافت هرگونه وجه تحت عنوان سود مرکب خارج از قالب قانونی تعیین شده برخلاف مقررات قانونی و موازین شرعی است.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: دادستانی در راستای تحقق شعار سال، حمایت از تولید و تسهیل در تسویه بدهی ریالی تولیدکنندگان به بانک ها طی مکاتبه ای با شورای هماهنگی بانک ها و روسای شعب بانک ها و موسسات اعتباری، در خصوص بررسی پرونده های تسهیلاتی تمامی واحدهای تولیدی استان مهلت 10 روزه اعطاء کرد.

رجبی همچنین اعلام داشت: بر اساس این دستور چنانچه شعب بانک ها در دریافت تسهیلات اعطایی از محاسبه سود مرکب استفاده کرده باشند باید نسبت به اعاده وجوه ماخوذه به واحدهای تولیدی اقدام نمایند و مستنکفین از اجرای این دستور تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و صنعتگرانی که تسهیلات دریافتی از بانک ها را با محاسبه سود مرکب پرداخت نموده اند نیز مدارک و مستندات خود را طی مکاتبه ای در اختیار  دادستانی قرار دهند، تا در کارگروهی ویژه مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات لازم در خصوص اعاده وجوه دریافتی در قالب سود مرکب اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه