English

با پیگیری های دادستانی قزوین اتفاق افتاد؛

تعدیل ۴۵ درصد از مالیات اصناف

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از کاهش حدود 17 میلیارد تومانی مالیات تشخیصی اصناف طی سال گذشته خبر داد، که نشان از تعدیل 45 درصدی دارد.

تعدیل 45 درصد از مالیات اصناف

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در تشریح این خبر گفت: دستگاه قضایی استان طی سال گذشته در بحث شناسایی اصناف و اشخاص دارای فرار و کتمان مالیاتی، پیگیری بازپرداخت مالیات معوق و... ورود جدی داشت و در همین راستا "کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی" در دادستانی مرکز استان تشکیل و جلسات این کارگروه به صورت مستمر برگزار شد.

وی افزود: همچنین دادستانی قزوین در راستای احیاء حقوق عامه و در پی گلایه های مکرر برخی مودیان مالیاتی بخصوص اصناف نسبت به نرخ های مالیاتی؛ در این حوزه نیز ورود جدی داشت و موارد تحت بررسی و پیگیری ویژه قرار گرفت.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: بر همین اساس چندین نشست در راستای ایجاد شفافیت در اجرای قانون پایانه فروشگاهی سامانه مودیان برای مطالبه مالیات با حضور مدیران اجرایی تمامی اتحادیه های اصناف برگزار شد و مسائل، مشکلات و چالش ها به صورت کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظرات و انتقادات به اشتراک گذاشته شد.

رجبی اعلام داشت: پس از بررسی مجدد مالیات تمامی اصناف و با پیگیری های دادستانی؛ حسب اعلام اداره کل امور مالیاتی استان قزوین، تاکنون حدود 17 میلیارد تومان از مالیات اصناف و همچنین مالیات ارزش افزوده کاهش یافته است، که این امر نشان از تعدیل 45 درصدی مالیات اصناف دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بیان داشتند امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است و در راستای تحقق شعار سال و بر اساس ماموریت های سند تحول قضایی و احیاء حقوق عامه؛ دستگاه قضایی در بحث حمایت از تولید و صنعت و همچنین مالیات اصناف و معادن ورود به موقع و قاطعانه خواهد داشت و موضوعات گذشته به صورت جدی پیگیری و مطالبه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه