English

برپایی برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در بوستان‌های قم

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم از برپایی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه ماه مبارک رمضان در بوستان‌ها و فضاهای سبز قم خبر داد.

برپایی برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در بوستان‌های قم

به گزارش خبرگزاری موج قم ،‌ ابوالقاسم مقیمی دراین زمینه اظهار داشت:‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، موسسات فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات و بسیج برنامه‌های خوبی را برای پس از افطار در بوستان‌ها تدارک دیده‌اند.

وی اظهار داشت:‌ امسال نیز همانند سال گذشته در روزهای ماه مبارک مجموعه‌های فرهنگی استان، برنامه جزء خوانی قرآن کریم در بوستان‌ها را با حضور مردم برگزار خواهند کرد.

مقیمی گفت:‌ مجموعه قرارگاه ۱۹ دی استان و دستگاه‌های فرهنگی فعالیت‌هایی را در خصوص رعایت شأن حضور در شهر کریمه اهل بیت (س) انجام می‌دهند و همچنین در زمینه رعایت حرمت ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی‌های مناسبی را در سطح شهر انجام خواهند داد.

مقیمی درادامه اظهار داشت: همچنین تمهیدات بسیار خوبی در زمینه مواصات و همدلی و ضیافت‌های افطاری برای محرومین و خانواده‌های کمتر برخوردار، به همت گروه های جهادی و مردمی، هیئات و خیرین صورت گرفته است

وی بیان کرد: استان نیز اقدامات لازم را برای تامین بسته‌های معیشتی موکب‌ها و هیئات با هماهنگی شورای هماهنگی هیئات مذهبی استان انجام داده‌است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم نیز گفت: امسال با توجه به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، شهرداری قم طرح بهاری علمداران خدمت را در دستور قرار داده‌است.

مهدی اصفهانیان مقدم اضافه کرد: تعدادی از بوستان‌ها آماده‌سازی شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به ماه رمضان، تفریح و گشت و گذار شهروندان غالبا در ساعت‌های بعد از افطار تا قبل از سحر انجام شود.

وی ادامه داد: در بوستان‌های شهر، در کنار تسهیلات رفاهی، غرفه‌های فرهنگی نیز با محوریت سازمان فرهنگی ورزشی آماده شده، که عمدتا شامل مسائل مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب است.

وی گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته، با اداره‌کل تبلیغات اسلامی، در تمام بوستان‌های شهر، برنامه پخش اذان و اقامه نماز جماعت را خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز دراین زمینه گفت: طرح‌ آرامش بهاری ۱۴۰۲ در ۲۷ بقعه متبرکه استان و با حضور ۹۶ نفر از مبلغان اعزامی و بومی به اجرا درآمده‌است.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری اظهار کرد: دراین راستا خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه برپا و غرفه‌هایی از جمله مشاوره و پاسخگویی به سئوالات شرعی و خانوادگی، کودک و نوجوان، سخنرانی چند رسانه‌ای، عفاف و حجاب، نمایشگاه‌های ترویج وقف، عرضه محصولات فرهنگی و اجرای برنامه‌های شاد و خانوادگی در آن تعبیه شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه