English

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین خبر داد؛

جمع‌آوری ١١٩٣ دستگاه استخراج غیر مجاز رمز ارز در سال جاری در قزوین

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: از ابتدای سال 1401، تعداد 45 مرکز استخراج رمز ارز غیر مجاز و 1193دستگاه استخراج غیر مجاز در حوزه توزیع برق قزوین شناسایی و جمع‌آوری شده است.

 جمع‌آوری ١١٩٣ دستگاه استخراج غیر مجاز رمز ارز در سال جاری در قزوین

 

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،سومین  جلسه کمیته استانی مبارزه با مراکز غیر قانونی استخراج رمز ارز در سال 1401 با حضور اعضای کمیته، در شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد.

 در این جلسه مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین  گفت: از ابتدای سال 1401، تعداد 45 مرکز استخراج رمز ارز غیر مجاز و 1193دستگاه استخراج غیر مجاز در  حوزه توزیع برق قزوین شناسایی و جمع‌آوری شده است. 

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته حدود 14 هزار دستگاه ماینر در سطح استان کشف و ضبط شده است‌، ارزش ریالی انرژی مصرفی ماینرهای غیر قانونی کشف و ضبط شده را بالغ بر بیست و پنج میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون مبلغی معادل ده میلیارد و پانصد میلیون تومان از این مبلغ وصول شده است. 

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید و اشتغال در کشور گفت: در این راستا انرژی برق با نرخ پایین‌ و ارزان در اختیار کسب ‌و کارهای کوچک قرار می‌گیرد، اما متاسفانه عده‌ای از افراد سودجو با سوء استفاده از این مزایا؛ اقدام به استخراج غیر مجاز رمز ارز می‌کنند.

خواجه وند مشکل استخراج رمز ارزها را شامل دو موضوع نصب دستگاه غیر مجاز و سرقت انرژی دانست و ادامه داد: در صورتی که دستگاه ماینری دارای مجوز و برگ سبز باشد، اما با انشعاب غیر مجاز استفاده شود، این امر خلاف قانون محسوب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین 1

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین با اشاره به صدور پروانه بهره برداری تولید دستگاه ماینر توسط سازمان صنعت معدن تجارت استان : عده‌ای با سوء استفاده از این مجوز و به بهانه تست دستگاه، اقدام به استخراج رمز ارز می‌کنند، به‌طوریکه تنها در سال‌جاری، سه مرکز در قزوین شناسایی و دستگاه‌های غیر مجاز در آنجا جمع‌آوری شده‌اند.

 یادآور می‌شود در این جلسه مباحثی از قبیل ساماندهی ونظارت بر مکان های دارای پروانه بهره برداری استخراج رمز ارز ، شرایط و ضوابط آزادسازی دستگاه های ماینر جمع‌آوری شده، و چگونگی تحویل و پیگیری‌های بعدی در زمینه به‌کارگیری ماینرهای منع تعقیب شده مطرح گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه