English

خبرگزاری موج تهران گزارش می دهد؛

مناطق گردشگری تهران با روستاهای سرسبز +تصاویر

برخلاف تصور عده ای که تهران را یک شهر شلوغ و مدرن می دانند باید گفت تهران اماکن طبیعی بیشماری دارد که دل هر گردشگری را به خود جذب می کند.

مناطق گردشگری تهران با روستاهای سرسبز  +تصاویر
به گزارش خبرگزاری موج

،  شهر تهران پایتخت و پرجمعیت ترین شهر ایران در شمال کشور و در دامنه رشته کوه البرز قرار دارد که با مساحت 730 کیلومتر مربع عنوان بیست و هفتمین شهر بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است.

تهران بزرگترین شهر فارسی زبان جهان است. اقوام مختلف از جمله فارس ، ترک ،شمالی ، کرد و لر و … در این شهر کنار هم زندگی می کنند. همچنین درصد زیادی از مهاجران افغانستان، پاکستان و عراق در شهر تهران ساکن هستند. لهجه تهرانی، در گذشته گویش خاص مردم تهران بود که در طول زمان کم‌ رنگ شد و تغییراتی پیدا کرد. لهجهٔ تهرانی به شکل کنونی از زمان قاجار به وجود آمده‌ و با لهجه اهالی بومی تهران تفاوت دارد. لهجه قدیم تهرانی هنوز هم در مناطقی مانند شمیران و دماوند وجود دارد. هرچند که در معرض فراموشی است.

شهر تهران بعد از مشهد بیشترین تعداد هتل را در خود جای داده است. هتل های تهران در رده بسیار بالایی از ارائه خدمات قرار دارند و توانسته اند مسافران داخلی و خارجی را راضی کنند.

درست در ایام نوروز که شهروندان تهرانی برای گذران ایام نوروز به دیگر شهرهای کشور سفر می کنند، اغلب مردم شهرهای دیگر بری سپری کردن ایام نوروز و گشت و گذار در مراکز خرید تهران راهی پایتخت می شوند. اما برخلاف تصور عده ای که تهران را یک شهر شلوغ و مدرن می دانند باید گفت تهران اماکن طبیعی بیشماری دارد که دل هر گردشگری را به خود جذب می کند.

بله همین پایتخت پر دود و دم پر از جاذبه های شهری مدرن، تاریخی و طبیعی است که در کنار هم قرار گرفتن آنها خود باعث جذابیت بیشتر آن شده است .در ادامه می خواهیم شما را با تعدادی از روستاهای خوش آب و هوای تهران آشنا کنیم.

معرفی روستاهای تهران

روستای وردیج

در بخش شمالی وردآورد قرار دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین روستای شمال غرب تهران محسوب می‌شود. سفر به وردیج این مزیت را دارد که می‌توانید در مسیر منتهی به روستا، از گردنه ارواح سنگی بازدید کنید؛ منطقه‌ای پوشیده از سنگ‌ها و صخره‌های بزرگ با اشکال عجیب و غریب شبیه به بدن و سر جانوران که باعث حیرت شما خواهند شد.

آبشارهای «لت مال» که از سه آبشار کوتاه و بلند تشکیل می‌شوند، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری روستا هستند. برای سفر به این منطقه می‌توانید برای اواخر فصل بهار تا اوایل فصل پاییز برنامه‌ریزی کنید و به‌لطف آب‌وهوای خنک و مطلوب و طبیعت دیدنی، برای ساعاتی از زندگی روزمره فاصله بگیرید. بسیاری از گردشگران پس از بازدید از روستا وردیج، به روستای واریش با باغ‌های مملو از درخت میوه نیز سر می‌زنند که در نزدیکی آن قرار دارد.

روستای وردیج

آبشار کلوگان

لوگان در منطقه شمیرانات واقع شده و آبشاری زیبا را در خود جای داده. بازدید از این آبشار

در فصل تابستان بسیار توصیه می‌شود. زیرا می‌توانید از گرمای شدید تهران فرار کرده و به آغوش طبیعت بروید.

روستای افجه

روستای افجه یکی از روستاهای تماشایی و سرسبز تهران است که در دهستان لواسان کوچک از توابع لواسانات شهرستان شمیرانات قرار دارد. این روستای کوهستانی و ییلاقی با داشتن طبیعتی بکر از جمله مقاصد طبیعت‌گردی و کوهنوردی به شمار می‌رود.

روستای افجه

علاوه بر دشت‌ها و باغ‌های سرسبز این روستا، آبشارهای فروانی در افجه وجود دارد که جلوه‌ای زیبا به آن بخشیده‌اند و سفر شما را بیش از پیش هیجان‌انگیز می‌کنند. بنابراین اگر قصد دارید آخرهفته‌ای آرام و به‌دور از زندگی پرمشغله شهری داشته باشید و کمی اکسیژن خالص استنشاق کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به روستای افجه بزنید.

 

بیشتر بخوانید:

مناطق گردشگری زنجان/ با سفر به زنجان از سومین گنبد بزرگ جهان بازدید کنید +تصاویر

مناطق گردشگری مازندران/ کندلوس میعادگاه عاشقان طبیعت و تاریخ +تصاویر

مناطق گردشگری اصفهان/ نصف جهان گردشگری به رنگ لاجوردی +تصاویر

مناطق گردشگری قم / در شهر قم هم زیارت کنید هم سیاحت +تصاویر

مناطق گردشگری همدان/ همدان یا هگمتانه تونلی برای سفر به تاریخ+تصاویر

مناطق گردشگری شیراز / از شهر راز چه می دانید؟

 

روستای آهار

یکی دیگر از روستاهای اطراف تهران که بسیار دیدنی است، روستای آهار در 40کیلومتری این شهر است که ازجمله مناطق شمیرانات محسوب می‌شود. روستایی رنگارنگ که در هر فصل زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد و مقصدی مناسب برای سفرهای یک‌روزه اهالی تهران و کرج است.

قطعا سفر به آهار به یکی از بهترین گردش‌های عمرتان تبدیل می‌شود؛ قدم‌زدن در کوچه‌باغ‌های رؤیایی این روستا که با درختان خوش‌قدوقامت پوشیده شده است و از میان باغ‌های آلبالو و گیلاس گذر می‌کند و رودهای خروشانی که در امتداد مسیر جریان دارد، شما را به وجد می‌آورد.

روستای آهار

روستای کن سولقان

روستای کن سولقان یکی از جذاب‌ترین روستاهای اطراف تهران است که قدمت آن به 1400 سال می‌رسد. این روستا به  دلیل فاصله کمی که با تهران دارد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای تعطیلات آخر هفته پایتخت‌نشینان محسوب می‌شود.

البته چشم‌اندازهای جذاب و آب‌وهوایی مطلوب از دیگر ویژگی‌های روستای کن سولقان است که آن را به بهترین مکان برای پیوند با طبیعت تبدیل کرده است.

روستای سینک

سینَک یکی از روستاهای دهستان لواسان کوچک بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات استان تهران ایران است. به دلیل وجود رودخانه پرآب و خروشان «افجه» در این روستا، سرسبزی و شادابی مهمان همیشگی سینک است. علاوه بر این، چشم‌اندازهای زیبا و چشمگیری در روستا وجود دارد که وجودشان مدیون باغ‌های بزرگ و زمین‌های زراعتی فراوان در سینک است. سینک از جمله روستاهای اطراف تهران است که قدمتش به دوره‌های قبل از اسلام و زرتشت بازمی‌گردد.

همچنین وجود امکانات مطلوب مانند رستوران و کافی‌شاپ سبب شده است که این روستا به یکی از مقاصد ایدئال در اطراف تهران تبدیل شود.

روستای سینک

روستای لالان

یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران، روستای لالان یا همان لالون است. این روستا در بخش رودبار قصران و فاصله 45کیلومتری شمال تهران واقع شده است و 11 کیلومتر با شمال فشم فاصله دارد.

هرچه از زیبایی و جذابیت روستای لالان بگوییم، کم گفته‌ایم. رودی خروشان که از دل روستا می‌گذرد، مناظر دیدنی که کوهستان خلق کرده است، هوایی پاک و دوست‌داشتنی، دشت‌های پوشیده از گل‌های لاله، انواع گیاهان دارویی روییده بر دامنه کوه‌ها و… همه و همه از جمله دلایلی است که روستای لالان را در لیست انتخاب تهرانی‌ها برای گذراندن آخرهفته قرار می‌دهد. قله خلنو، آبشار لالان، چشمه تلخ آب، تونل برفی، دره لالان و سروهای کهن‌سال لالان از جمله جاهای دیدنی روستای لالان هستند.

روستای لالان

روستای آبنیک

روستای آبنیک است که در شهرستان شمیرانات قرار دارد. این روستا در شمال غربی شهر تهران واقع شده است و حدود 11 کیلومتر تا منطقه ییلاقی فشم فاصله دارد. روستای آبنیک به دلیل برخورداری از طبیعتی بسیار سرسبز و زنده، به نگین رودبار قصران شهرت دارد. این طبیعت سرزنده باعث شده است که از آب‌وهوایی خنک و مطلوب برخوردار باشد و به یکی از بهترین مقاصد برای گذراندن آخرهفته‌ای دل‌چسب برای پایتخت‌نشینان تبدیل شود.

روستای سنگان

اگر در میان روستاهای اطراف تهران به دنبال روستایی خوش آب‌وهوا و سرسبز می‌گردید که جاهای دیدنی تاریخی و طبیعی فراوانی داشته باشد، روستای سنگان یکی از بهترین گزینه‌هاست. سنگان در شمال غرب شهر تهران قرار دارد و از توابع بخش کن به حساب می‌آید. از آنجایی که روستای سنگان میان کوه‌های البرز قرار گرفته است، آب‌وهوایی خنک‌تر از تهران و دیگر شهرهای اطراف دارد. علاوه بر این، رودخانه پرخروشی در این روستا وجود دارد که از میان خانه‌ها و باغ‌های میوه عبور می‌کند و حال‌و‌هوایی دل‌پذیر رقم می‌زند.

روستای برگ جهان

روستای برگ جهان به زمرد سبز روستاهای اطراف تهران مشهور است. این روستا از توابع دهستان لواسان کوچک در شهرستان شمیرانات استان تهران به حساب می‌آید و در بخش شمال‌شرقی این دهستان و دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز قرار دارد. از آنجایی که روستای برگ جهان به کوهستان منتهی می‌شود، طبیعت و پوشش گیاهی بسیار متنوع و انبوهی دارد و یکی از بهترین مناطق ییلاقی استان تهران به حساب می‌آید.

روستای برگ جهان

روستای ایگل

اگر به دنبال روستایی جذاب و دیدنی در اطراف تهران هستید، ما به شما روستای ایگل را پیشنهاد می‌دهیم. ایگل در 25کیلومتری تهران و 4کیلومتری غرب اوشان در منطقه رودبران قصران واقع شده است و از جمله پرطرفدارترین روستاهای اطراف تهران برای گذراندن آخر هفته محسوب می‌شود. این روستا در منطقه کوهستانی واقع شده است و آب‌وهوایی سرد دارد. البته وجود این روستا در دامنه کوه‌ها سبب شده است که پوشش گیاهی بسیار متنوع و سرسبزی را در ایگل ببینیم.

روستای امامه

یکی دیگر از قدیمی‌ترین و زیباترین روستاهای اطراف تهران، روستای امامه است. این روستا با رودهای خروشان و پرآب، باغات پربار میوه، چشمه‌های جوشان، دشت‌های سرسبز و آبشارهای کوچک و بزرگ که هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد. این روستا در فاصله 10کیلومتری شرق شهر فشم و میان منطقه حفاظت‌شده ورجین قرار دارد. اگر می‌خواهید طبیعت امامه را بهتر درک کنید، باید کوله‌پشتی و کفش ورزشی‌تان را آماده کنید و به دل کوهستان بزنید.

روستای امامه

روستای سله بن

در کیلومتر 100 جاده فیروزکوه به تهران و کنار سد نمرود فیروزکوه، یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران به نام روستای سله بن واقع شده است. این روستای ییلاقی دارای خاکی حاصلخیز و منابع آب کافی است. یکی از دلایلش، حضور رودخانه حبله رود در این روستاست. این رود باعث ایجاد طبیعتی سرسبز و تماشایی در این روستا شده است. به این ترتیب شما می‌توانید درختچه‌ها و درختانی سرمادوست و بسیار زیبا در این روستا ببینید.

8f875535-e6dd-4dee-9fc8-97ef1efea92b

تنگه واشی

تنگه واشی از بهترین ییلاق های نزدیک تهران و مقصدی مناسب برای سفر یک روزه از تهران و گذراندن آخر هفته های گرم تابستانی است. این منطقه در در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری فیروزکوه واقع شده و طبیعت بکر و زیبا، صخره‌های به هم پیچیده، رودخانه خروشان و آبشار، از جاذبه‌های آن است.

تنگه واشی

روستای میگون

در شرق تهران و منطقه لواسانات یکی از روستاهای معروف به نام میگون قرار دارد که حالا به‌خاطر ویلاها و باغ‌های مختلفش مشهور شده است. این روستا در حال حاضر دارای دو بخش میگون قدیم و میگون جدید است که بخش جدید آن همان بخش ویلایی و بخش قدیمی آن، خانه باغ‌ها و طبیعت زیبای روستا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه