English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

مناطق گردشگری قشم / جزیره‌ی اعجاب و حیرت +تصاویر

اگر هنوز مقصد سفر خود را تعیین نکرده‌اید، پیشنهاد می‌ کنیم که به قشم فکر کنید چرا که می‌تواند زیباترین سفر زندگی‌تان را رقم بزند.

مناطق گردشگری قشم / جزیره‌ی اعجاب و حیرت  +تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج هرمزگان، قشم از اعجاب‌انگیزترین جزیره‌های جهان است که می‌تواند یکی از مقاصد جذاب گردشگری در ایام نوروز باشد چراکه بازدید از عجایب هفت‌گانه‌ی این جزیره هرکدام به‌نوبه‌ی خود شبانه‌روزی رویایی را رقم خواهد زد.

این جزیره مملو از جاذبه‌های حیرت‌آور طبیعی به‌ویژه زمین‌شناسی است که باعث شگفتی هر گردشگری می‌شود. از دره ستارگان و جنگل‌های حرا تا دلفین‌های جزیره هنگام و زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی لافت و مردمان محلی، قشم همیشه تجربه‌ی متفاوت و جذابی را برای گردشگران رقم می‌زند.

دره+ستارگان

 

دره‌ ستارگان

 

بنا بر اظهارنظر زمین‌شناسان، فرسایش زمین توسط تندبادها، رگبار‌های فصلی و آب‌های سطحی طی سال‌های طولانی، اثری فوق‌العاده زیبا و منحصربه‌فرد در جزیره‌ی قشم به وجود آورده است که هرسال بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. دره‌ ستارگان یا دره جنیان درواقع تنها مورد موجود از این دست عارضه‌ی زمین‌شناسی است که در آسیا وجود دارد و بر اساس تحقیقات، این دره به دوره‌ی زمین‌شناسی سنوزوئیک تعلق دارد و قدمت آن‌ به بیش از دو میلیون سال می‌رسد و به‌عنوان بخشی از مجموعه‌ی ژئو پارک قشم، به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

جنگل+حرا

 

جنگل‌های حرا

 

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید این مکان را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید. چراکه جنگل‌های حرا یکی از مشهورترین جاهای دیدنی قشم است که زیستگاه امنی برای پرندگان مناطق گرمسیری به شمار می‌رود. حرا درختی آب‌شورزی است که هنگام مد آب دریا تا گلوگاه در آب فرو می‌رود. با خاصیت تصفیه‌ای که در پوست این درخت وجود دارد، بخش شیرین آب دریا را جذب و نمک آن را دفع می‌کند و به همین دلیل زیست شناسان درخت حرا را در حقیقت یک کارخانه‌ی آب‌شیرین‌کن طبیعی و خدادادی توصیف می‌کنند.

جزیره+ناز

 

جزایر ناز

 

مطمئناً این دو سازه‌ی صخره‌ای قرار گرفته در جنوب جزیره نیز حسابی شما را متحیر خواهد کرد. جزایر ناز که بومیان منطقه به آن «دو جزیره دو کرده» می‌گویند، با وسعتی حدود سه هکتار کاملاً مسطح هستند و ساحل ماسه‌ای هم ندارند و دیواره‌هاى صخره‌اى به ارتفاع پنج تا ۱۰ متر اطراف آن را فراگرفته‌اند. هنگام جزر آب و زمانی که پس‌روی آب دریا کامل می‌شود، این جزایر با ایجاد باریکه‌ای از خشکی به ساحل قشم متصل می‌شود. زمان این اتفاق کوتاه است؛ هرچند در همین مدت مسافران با ورود به جزایر ناز می‌توانند از بلندای آن، تنگه هرمز، جزیره لارک و همه زیبایی‌های عالم خلقت را از دل پهنه آبی خلیج فارس نظاره‌گر باشند.

تنگه+چاهکوه

 

تنگه چاهکوه

 

آرامش‌بخش‌ترین نقطه جزیره را به اذعان بسیاری از گردشگران چاهکوه است. تنگه چاهکوه، پدیده‌اى شگفت‌انگیز ناشی از فرسایش سنگ‌هاى رسوبى زمین محسوب می‌شود که یکی دیگر از عجایب جزیره قشم است. دره یا تنگه چاهکوه به عمق ۱۰۰ متر در شمال غربی جزیره قرار دارد و این تنگه جزو ژئوپارک جهانی قشم به شمار می‌رود. وجود حفره‌های متعدد در دل صخره‌های این دره باعث شده است تا هنگام بارندگی آب در آن‌ها جمع شود و مناظر شگفت‌انگیزی را ایجاد کند. گردش هوا در این تنگه به صورتی است که سکوت بی‌نظیری در آن حکم‌فرما شده است.

 

بیشتر بخوانید:

مناطق گردشگری زنجان/ با سفر به زنجان از سومین گنبد بزرگ جهان بازدید کنید +تصاویر

مناطق گردشگری مازندران/ کندلوس میعادگاه عاشقان طبیعت و تاریخ +تصاویر

مناطق گردشگری اصفهان/ نصف جهان گردشگری به رنگ لاجوردی +تصاویر

مناطق گردشگری قم / در شهر قم هم زیارت کنید هم سیاحت +تصاویر

مناطق گردشگری همدان/ همدان یا هگمتانه تونلی برای سفر به تاریخ+تصاویر

مناطق گردشگری شیراز / از شهر راز چه می دانید؟

مناطق گردشگری تهران با روستاهای سرسبز +تصاویر

مناطق گردشگری کرمانشاه / هندوستان چهار فصل ایران آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی +تصاویر

 

جزیره+هنگام

 

جزیره هنگام

 

جزیره هنگام، جزیره‌ای کوچک و دیدنی است که با مناظر خود شما را متحیر خواهد کرد. این جزیره با چهره‌ای بومی و سنتی، سواحلی کم‌نظیر، رفت‌وآمد دلفین‌ها، حیات‌وحش تماشایی، دریای بی‌کران، نخلستان‌های دیدنی، کوه‌های آهکی و بازاری جذاب طبیعت گردان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

در جزیره هنگام خبری از هیاهوی شهری نیست، هیچ خیابانی وجود ندارد و ماشینی دیده نمی‌شود و تجربه بازی با دلفین‌ها پس از زیستن در محیط شهری می‌تواند لحظات بیادماندهی را رقم بزند.

غازنمکدان

 

غار نمکدان

 

یکی دیگر از اماکنی که شدیداً بازدید از آن توصیه می‌شود، غار نمکدان است. کوه مخروطی شکل نمکدان، جاذبه دیگر جزیره قشم به‌حساب می‌آید که ارتفاعی حدود ۳۴۰ متر دارد و در دامنه‌ی آن، غارهایی به چشم می‌خورد که با قندیل‌های کریستال نمک و دیواره‌های بلورین آذین شده‌اند.

این غار در ادبیات محلی به غار نمکدون یا غار کانی نیز معروف است که دلیل آن، قرارگیری روستای کانی در نزدیکی آن و در محدوده‌ی ژئوسایت نمکدان است.

با این تفاسیر اگر هنوز مقصد سفر خود را تعیین نکرده‌اید، شدیداً پیشنهاد می‌شود که به قشم فکر کنید چراکه می‌تواند زیباترین سفر زندگی‌تان را رقم بزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه