English

معاون گردشگری مازندران خبر داد؛

آمادگی مراکز اقامتی مازندران برای پذیرش گردشگران نوروزی

معاون گردشگری مازندران گفت: این اقامت‌ها شامل اقامت در هتل، متل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع‌های گردشگری، مدارس آموزش و پرورش، کمپ‌ها، بومگردی‌ها، خانه‌های مسافر و مهمانسراهای دولتی هستند که مجموعا این ظرفیت را برای مازندران فراهم آورده‌اند.

آمادگی مراکز اقامتی مازندران برای پذیرش گردشگران نوروزی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهران حسنی با اشاره به اینکه مازندران همواره به عنوان مقصد نخست و برتر کشور در انتخاب گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت و سیاحت و تفریح بوده است، اظهار داشت: امسال نیز پیش بینی ما با توجه به اینکه علاوه بر نوروز، ماه مبارک رمضان را نیز در پیش داریم و در واقع در کنار بحث سیاحت، ضیافت را نیز خواهیم داشت، مسافرت‌ها کمی زودتر از سال‌های قبل آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی مهمی که به‌عنوان یکی از عناصر اصلی شش گانه در حوزه گردشگری محسوب می‌شود موضوع اقامت گردشگران است و در این راستا، تمام تلاش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در طول سال بر این است تا بتواند ظرفیت اقامتی خود را در استان ارتقا ببخشد.

معاون گردشگری مازندران، خاطرنشان ساخت: امسال نیز ما بر اساس آخرین آماری که از دستگاه‌های مختلف و همچنین مراکز اقامتی رسمی خود احصا کردیم ظرفیت اقامت ما به یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۴۸ نفر شب اقامت رسیده است که این رقم در نوروز ۱۴۰۱، یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر شب بوده است.

وی بیان داشت: این اقامت‌ها شامل اقامت در هتل، متل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع‌های گردشگری، مدارس آموزش و پرورش، کمپ‌ها، بومگردی‌ها، خانه‌های مسافر و مهمانسراهای دولتی هستند که مجموعا این ظرفیت را برای مازندران فراهم آورده‌اند.

حسنی افزود: یکی از موضوعاتی که امسال در ستاد سفر در نظر گرفته شده است آن است که گردشگران و مسافران نوروزی که بنا بر هر دلیلی تمایل به اقامت در چادرها دارند بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این امکان برای آن‌ها فراهم شده است تا علاوه بر استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی بتوانند از سالن‌های ورزشی در نظر گرفته شده به‌ویژه در صورت برودت هوا و یا بارندگی نیز برای برپایی چادر استفاده کنند.

وی عنوان داشت: پیش بینی ما با توجه به اینکه دوران کرونایی را پشت سر گذاشته‌ایم و در واقع نوروز ۱۴۰۲، سال اول جدی پس از دوران کرونا است، شاهد حضور چشمگیر گردشگران به استان باشیم و با ظرفیتی که در استان مازندران وجود دارد این پیش بینی دور از ذهن نیست که از ۲۵ اسفندماه امسال تقریبا ظرفیت مراکز اقامتی ما به طورکامل استفاده شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، تصریح کرد: در خصوص ایام نوروز نیز تمهیداتی بابت سفر مسافران در نظر گرفته شده است که متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص زمان آغاز فعالیت ستاد سفر نوروزی در مازندران، اعلام کرد: ستاد سفر مازندان عملاً بر اساس نامه‌ای که از سوی ستاد مرکزی ارسال شده است، در آماده باش است و ما از دهم اسفندماه با توجه به اعیاد شعبانیه پیش رو، آماده میزبانی از مسافران هستیم.

حسنی تأکید کرد: ظرفیت‌های اقامتی مازندران در هتل‌ها، متل‌ها و مجتمع‌های گردشگری ۱۵ هزار و ۲۳۸ نفر، مهمانپذیرها ۷۰۰ نفر، هتل آپارتمان ها هشت هزار و ۷۵۱ نفر، در کمپ ها ۱۵۸ هزار و ۹۲۷ نفر، در آموزش و پرورش ۵ هزار و ۷۵۸ نفر، در بومگردی ها، پلاژهای ساحلی و مهمانسراهای دولتی ۱۰۷ هزار و ۸۳۱ نفر و مابقی نیز شامل خانه مسافرها و خانه‌های اجاره‌ای می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های متعدد در نظر گرفته شده در ارائه خدمات به مسافران، خاطرنشان ساخت: کمیته دوازده گانه ستاد سفر مازندران با ماموریت‌هایی که هر یک از کمیته‌ها در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، اطلاع رسانی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اسکان و رفاه، امنیتی و سایر بر عهده دارند، هر یک برنامه‌هایی را بر اساس وظایف ذاتی خود و نیز وظایفی که ستاد مرکزی در قالب دستورالعمل ویژه نوروز ۱۴۰۲ ابلاغ کرده تدارک دیده‌اند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، ابراز داشتک با توجه به تقارن ماه سیاحت نوروز و ماه ضیافت رمضان، در دیار علویان این تدارک دیده شده است تا در زمان اذان مغرب در کمپ‌چهای هلال احمر و نیز پایانه‌های مسافربری، افطاری مختصری برای هموطنان روزه دار توزیع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه