English

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد:

ادغام سیستم مراقبت تسکینی در نظام سلامت کشور ضروری است

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی پرستاری وزارت بهداشت بر لزوم ادغام سیستم مراقبت تسکینی در نظام سلامت کشور تاکید کرد.

ادغام سیستم مراقبت تسکینی در نظام سلامت کشور ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مریم رسولی در حاشیه کنگره بین المللی مراقبت‌های تسکینی و حمایتی سالمندان که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پوشش کلی سلامت بر چهار وجه پیشگیری، درمان، ارتقاء سلامت و مراقبت‌های تسکینی است.

وی با اشاره به اینکه مراقبت تسکینی مراقبتی همه جانبه و در جهت ارتقاء کیفیت زندگی بیمار و خانواده وی است، افزود: این مراقبت ها از شروع بیماری تا ۶ ماه پس از فوت و تسکین سوگ خانواده ادامه دارد.

رسولی تصریح کرد: سالمندان به علت بیماری های صعب العلاج نیازمند مراقبت‌های تسکینی هستند اما موانع زیادی در مسیر عدم اجرای مراقبت‌های تسکینی وجود دارد.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: در چهار حوزه سیاستگذاری، آموزش، دسترسی به دارو، اقدامات و اجرا نیاز به پیگیری وجود دارد.

وی اظهار داشت: مشکلات موجود در حوزه سیاست گذاری نبودن برنامه ملی، دستورالعمل ها، انجمن ملی و استاندارد در حوزه مراقبت های تسکینی است.

رسولی گفت: با توجه به اینکه در زمینه آموزش وضعیت مناسب تری داریم همچنان باید آموزش ها در سه حوزه اصلی فرد، جامعه و درمان اجرا شود.

وی درخصوص دسترسی به داروها نیز افزود: به علت نوع سیاست قانون گذاری در کشور ما دسترسی به اپیوئید ها (خصوصا اپیوئیدهای خوراکی مثل مورفین) در سطح بسیار پایینی است و این در صورتی است که کارخانه‌های ما مشکلی در ساخت دارو ندارند.

این مقام مسئول به مشکلات اجرایی به طبقه بندی کشور در گروه A3 سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و گفت: سیستم جامع ارائه مراقبت های تسکینی و حمایتی در کشور وجود ندارد و خدمات به صورت پراکنده ارائه می شود و تنها مکان موجود برای این مهم بیمارستان ها است.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی پرستاری وزارت در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی می بایست در راستای اهداف معاونت پرستاری وزارت بهداشت اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه