English

به مدت ۲ روز ؛

برگزاری مراسم جشن ملل ویژه دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

مراسم جشن ملل ویژه دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مدت دو روز برگزار می شود.

برگزاری مراسم جشن ملل ویژه دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مدیر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این مراسم، اظهار داشت: هدف از برگزاری جشن ملل را معرفی آیین، فرهنگ، آداب و رسوم  و ... کشورهای مختلف در کنار دوستی و صیمیت بیشتر ملل برشمرد.

غزاله مشکدانیان گفت: بیش از 100 دانشجوی خارجی در دانشگاه از ده کشور در حال تحصیل هستند. این دانشجویان از کشورهای عراق، افغانستان، بنگلادش، سوریه، لبنان، بحرین، پاکستان ،یمن، تاجیکستان و هند در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری مامایی، تغذیه و پیراپزشکی تحصیل می کنند.

وی، با اشاره به جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه از سال ۱۳۹۷ افزود: در جهت افزایش این تعداد بنا داریم از سال آینده تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های معتبر جهان از جمله هلند، سوئد و غیره منعقد نماییم و در حال حاضر همکاری های بین المللی پژوهشی با دانشگاهایی از کشورهای آلمان، لهستان، مالزی و ایتالیا وجود دارد.

مدیر بین الملل دانشگاه تصریح کرد: با تقویت همکاری ها بین دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دیگر دانشگاه های معتبر خارجی، دانشجویان و استادان می توانند در صورت وجود کمبودهایی در مسیر انجام طرح و پروژه های علمی و تحقیقاتی خود از دانشگاه طرف قرارداد برای تکمیل پروژه خود استفاده کرده و با شانس حضور در یک دانشگاه خارجی از ایده‌های علمی در دیگر نقاط دنیا استفاده کنند.

وی، با اشاره به اینکه دانشجویان در دو سال ابتدای تحصیل در کلاس های اموزش زبان انگلیسی شرکت می کنند، ادامه داد: همزمان زبان فارسی به آنها اموزش داده می شود تا از سال سوم تحصیل در کلاس های دانشجویان ایرانی شرکت کنند.

مدیر بین الملل دانشگاه، آشنایی با فرهنگ، زبان فارسی، هنر، رونق اقتصادی و ... را از جمله دلایل جذب دانشجویان خارجی عنوان کرد و یادآور شد: این دانشجویان 4 تا 7 سال مهمان کشور ما هستند اما بعد از تحصیل می توانند سفیران ما در کشور خود و دیگر کشورها باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه