English

به همت خیر سلامت "محمد علی امامت" انجام شد؛

افتتاح ساختمان غربالگری سرطان و درمان بیماری‌های خاص در کاشان

به همت خیر سلامت محمد علی امامت، ساختمان غربالگری سرطان و درمان بیماری‌های خاص (هموفیلی، تالاسمی و ...) با حضور رئیس دانشگاه، مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمعی از مسئولین و خیرین در کاشان افتتاح شد.

افتتاح ساختمان غربالگری سرطان و درمان بیماری‌های خاص در کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، رئیس دانشگاه در این مراسم گفت: ساختمان غربالگری سرطان و درمان بیماری‌های خاص در عرصه 320 متر مربع با زیربنای یک هزار متربع در سه طبقه با هزینه حدود 350 میلیارد ریال به همت خیر سلامت سید محمد علی امامت  احداث گردیده است.

کورش ساکی با اشاره به اینکه هر فردی از نظر جسمی روحی - روانی به مرور زمان سیری را طی می کند، افزود: سیر جسمی قابل رویت است، در بعضی از افراد خصوصیات خلقی و جسمی باهم همراه است اما در بعضی از افراد خصوصیات خلقی و جسمی باهم همراه نیست.

وی، با اشاره به اینکه منیت در دوران کودکی بسیار زیاد است، تصریح کرد: با افزایش سن این منیت کاهش می یابد و فرد بیشتر به دیگران و کمک به انسان ها توجه می کند.

رئیس دانشگاه، با بیان اینکه خداوند در" سوره مبارکه البقرة آیه ۳  الَّذینَ یُؤمِنونَ بِالغَیبِ وَیُقیمونَ الصَّلاةَ وَمِمّا رَزَقناهُم یُنفِقونَ "(پرهیزکاران) کسانی هستند که به غیب [آنچه از حس پوشیده و پنهان است‌] ایمان می‌آورند؛ و نماز را برپا می‌دارند؛ و از تمام نعمتها و مواهبی که به آنان روزی داده‌ایم، انفاق می‌کنند، اظهار داشت: برخی انسان ها به جایگاهی میرسند که چیزی برای خود نمی خواهند و هرآنچه که دارند را انفاق می کنند همان چیزی که در منطقه کاشان توسط خیرین اتفاق می افتد، همان کاری که محمد علی امامت با همیاری خانواده انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه اگر  قدمی خدایی نباشد، به انجام نمی رسد، از زحمات این خانواده خیر، تقدیر و اظهار امیدواری کرد: خیرین گرامی، حوزه سلامت را در ساخت بیمارستان بقیه الله اعظم (عج) یاری رسانند.

 محمد جواد حیدری پور مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم، ضمن تقدیر و تشکر از خانواده خیر حاج  محمد علی امامت، گفت: کاشان معروف به کار خیر است و در این زمینه قدمت دیرینه دارد.

علیرضا لاجوردی عضو مجمع خیرین سلامت کاشان  نیز در این مراسم، به فعالیت ها و اقدامات خیرخواهانه خیر گرامی حاج سید محمد علی امامت اشاره کرد و احداث کتابخانه تخصصی و پژوهشی و اهدا بیش از 30 هزار نسخه کتاب، بنای زائر سرا در مشهد مقدس برای اسکان و پذیرایی زوار بی بضاعت، اطعام نیازمندان و خانواده های بی بضاعت، کمک به صندوق های قرض الحسنه مساجد، کمک به حوزه سلامت و... را  از جمله فعالیت های خیرخوانه این خانواده خیر پرور  امامت برشمرد.

در بخش دیگری از مراسم نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بیان کرد: شما خیرین مبارک، نفّاع و با برکت هستید.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدسعید حسینی در مراسم افتتاح مرکز تخصصی پیشگیری و درمان بیماریهای خاص کاشان که به همت خیر سلامت سید محمد علی امامت بنا شده بود با بیان آیه وَجَعَلَنِی مُبَارَکًا أَیْنَ مَا کُنْتُ گفت: مطابق این آیه حضرت مسیح (ع)   می گوید: خدا مرا مبارک قرار داد هر جا که هستم.

وی اظهار داشت:  به تعبیر حضرت امام جعفر صادق (ع) مبارک یعنی نفّاع، یعنی کسی که بیشتر به دیگران نفع می رساند، و شما خیرین مبارک، نفّاع و با برکت هستید

این مقام مسئول افزود: قبل از انقلاب سرانه پزشک در ایران برای هر 10 هزار نفر 3 پزشک بود و به برکت انقلاب هم اکنون به 16 پزشک رسیده است.

امام جمعه کاشان گفت: هم اکنون کاشان یکی از مراکز تخصصی برای درمان بیماران می باشد و بیماران از شهرها و مناطق منختلف برای بهره مندی از خدمات درمانی به این شهر مراجعه می کنند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه بیان داشت: اسلام هم به سلامت جسم و هم به سلامت روح اهمیت می دهد ومطابق  آیه «قَدۡ أَفۡلَحَ مَن تَزَکَّىٰ» ، روح کامل نیست و با ایمان، عمل صالح، انجام واجبات و مستحبات و ترک محرمات کامل می شود.

وی تصریح کرد: تاسیس این مرکز تخصصی درمانی موجبات سلامت جسم را فراهم می کند تا روح متعالی گردد.

امام جمعه کاشان در پایان اظهار داشت: همه اینها باید مقدمات تکمیل روح و جسم شود تا مقدمات ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) فراهم گردد.

شایان ذکر است؛ در این مراسم، با لوح تقدیر و هدیه از خیر گرامی سید محمد علی امامت و خانواده تقدیر و تجلیل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه