English

به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد؛

گردهمایی شورای سیاستگذاری کمیته های تحقیقات دانشجویی کشور

گردهمایی شورای سیاستگذاری کمیته های تحقیقات دانشجویی کشور به همراه اولین تور و مدرسه فناوری و نوآوری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

گردهمایی شورای سیاستگذاری کمیته های تحقیقات دانشجویی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در این مراسم، برگزاری چنین مراسمی را فرصتی مغتنم برای ایجاد فضایی دانشجویی علمی دانست.

غلامعلی حمیدی ابراز امیدواری کرد: مدرسه و تور فناوری بتواند با ایجاد حس خوب در دانشجویان به توانمندسازی آنها نیز کمک کند.

مسئول کمیته تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست، برگزاری گردهمایی شورای سیاستگذاری و اولین مدرسه و تور فناوری و نوآوری کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان را باعث افتخار دانست.

نیما رضایی، بحث فناوری را خلا موجود در دانشگاه های علوم پزشکی دانست و افزود: پرداختن به این موضوع نیازمند توجه و همت ویژه است.

وی، با اشاره به این موضوع که دانشگاهی که صرفاً به موضوعات آموزشی می پردازد می تواند به مدفن ذهن های فعال استعداد درخشان تبدیل شود و آنها را محتاط بار بیاورد، تصریح کرد: حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم و چهارم را ضروری است تا بتواند پر پرواز دانشجویان با استعداد باشد. 

مسئول کمیته تحقیقات دانشجویی و فناوری وزارت متبوع گفت: همگام با تمامی کشور، امسال در دانشگاه ها نیز موضوع فناوری رنگ و بوی بیشتری دارد و اولین قدم آن اضافه شدن کلمه فناوری به نام کمیته های تحقیقات دانشجویی در دانشگاه ها دانست.

وی، با اشاره به اینکه این اقدام باعث شد که کمیته ها نگاه فناورانه داشته باشند، اظهار داشت: نگاهی که باعث می شود خیلی مهارت ها ارتقا یابد و استعدادهای بالقوه شکوفا شوند.

رضایی یادآور شد: بین انگیزه و توانمندی یک تناسب وجود دارد و مهارت دانشگاه باید این باشد که انگیزه ها را جذب و آنها را توانمند کند. لازمه این کار آوردن موضوع بوم کسب و کار به دانشگاه است. همان کاری که خیلی از دانشگاه های جهان انجام می دهند و دانش را تبدیل به ثروت می کنند.

وی، با اشاره به روزگار ناخوشی که همه گیری کرونا در دنیا و کشور ما ایجاد کرد، ادامه داد: باید واقع بین باشیم محیط ایده آل وجود ندارد. نگاه همه ما باید به قله باشد ولی باید بدانیم که  در دنیا عدم قطعیت وجود دارد، باید نقاط ضعف و قوت را شناخت و فرصت ها و چالش ها را مشاهده کرد. بر اساس آنها با امید هدف تعیین کرد، برای آن برنامه ریزی نمود و با سخت کوشی آن را محقق کرد و با کار تیمی موفق شد. 

دانشگا ه کاشان 2

وزارت بهداشت از پژوهش های کاربردی و پاسخگو حمایت می کند

سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در دانشگاه گفت: وزارت بهداشت از پژوهش های کاربردی و پاسخگو حمایت می کند.

حمیدرضا بنفشه در گردهمایی شورای سیاستگذاری کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی کشورافزود: رویکرد کشور پیش از پیش انجام پژوهش کاربردی و پاسخگو دانست که بتواند نتایج تحقیقات را به دانش فنی و سپس به محصول یا خدمت سلامت محور تبدیل کند.

وی، با بیان اینکه اکوسیستم فناوری در حال تکمیل شدن است ادامه داد: در کمتر از 10 ماه ایده ایجاد  مراکز نوآوری داده شده که تفاوت آن با مرکز رشد این است که دایره عام تری از مخاطبان را در برمی گیرد و هدف آن جذب ایده از جامعه دانشجویی است تا بر اساس پتانسیل ایده، شتابدهی انجام شود و تبدیل به استارتاپ گردد و در نهایت تبدیل به محصول شود.

بنفشه، ضمن بیان اینکه آیین نامه شتاب دهنده تخصصی سلامت تدوین شده و قرار است در شورای عای فناوری تصویب شود، هدف آن را ارائه خدمات منتورشیپ (مربی یا ارائه خدمات علمی و دانشی به  یک فرد در حوزه استارتاپ و کسب و کار) دانست تا بتواند برای ایده ها دوره پیش شتابدهی اتفاق افتد و در ادامه به دانش فنی سپس تجاری سازی تبدیل شود.

وی بیان کرد: همه این ها شروع کار است و باید برای حرکت به سمت چنین اهدافی دانشجویان را آموزش داد و تربیت نمود. 

سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، به هفتمین فن بازار ملی ایران اشاره کرد و گفت: در آن 20 تیم دانشجویی به ارائه بوم کسب و کار پرداختند و بعد از داوری از ایده های برتر تقدیر شد و پیگیری جهت اجرایی شدن آن نیز انجام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین امسال بخش دانشجویی در جشنواره رازی به عنوان بزرگترین جشنواره سلامت کشور پر رنگ تر شد و آثار دانشجویان به صورت مستقل داوری شدند.

به گزارش موج؛ گردهمایی شورای سیاستگذاری کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی کشور به همراه تور و مدرسه فناوری از امروز به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه