English

ناظر گمرکات مازندران اعلام کرد؛

رشد ۲۴ درصدی تجارت خارجی از گمرکات مازندران

ناظر گمرکات مازندران گفت: طی 11 ماهه سال 1401 ارزش تجارت خارجی از گمرکات استان مازندران با افزایش 24 درصدی از مرز یک میلیارد و 682 میلیون و 248 هزار دلار گذشت.

رشد 24 درصدی تجارت خارجی از گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عسگر نیک نفس با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه نظارت گمرکات مازندران طی 11 ماهه1401 اظهار داشت: طی این مدت بیش از 908 هزار و 265 تن انواع کالا به ارزش 250 میلیون و 742 هزار دلار از گمرکات استان مازندران صادر شده است.

وی با اشاره به نوع کالاهای صادر شده شامل سیمان و مواد معدنی، فرآورده های لبنی، مواد پلاستیکی، چوب و اشیاء چوبی، کیوی و... از گمرکات مازندران، ادامه داد: این کالاها از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد 47 کشور جهان مانند عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، امارات و... صادر گردیده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به رشد درآمد از گمرکات مازندران گفت: طی 11 ماهه سال جاری درآمد قطعی گمرکات مازندران با رشد 155 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1400 از مرز یک هزار و 314 میلیارد و 187 میلیون ریال گذشت.

وی با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر، ساری و فریدونکنار تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 میلیون و 442 هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و 431 میلیون و 507 هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده که از نظر ارزشی 30 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

نیک نفس، تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران 29 کشور اعلام کرد و افزود: عمده ترین این کشور ها ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه، قزاقستان، سوئیس، ترکمنستان بوده که عمده ترین کالاهای وارداتی نیز جو دامی، ذرت دامی، گندم، چربی ها و روغن های حیوانی و نباتی، کک نفتی و چوب و تخته می باشند.

وی درباره ترانزیت کالا از گمرکات مازندران تصریح کرد: طی یازده ماهه سال جاری ، 193 هزار و 386 تن کالا به ارزش 213 میلیون و 540 هزار دلار از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال 1400 از نظر وزنی 19 درصد و ارزشی 36 درصد رشد را نشان می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه